۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر در پاسخ به بازار؛

 تسهیلات اعتباری تا ۹ میلیون تومانی برای دانش آموزان| چرا سرمایه بانک جهش داشت؟  

شمسی نژاد مدیر عامل بانک مهر اقتصاد ایران در نشستی خبری عملکرد شش ماهه این بانک را تشریح کرد.

مهران ابراهیمیان؛ بازار: شمسی نژاد مدیر عامل بانک مهر اقتصاد ایران در پاسخ به بازار گفت: خدمات اعتباری در قالب بسته های ۵، ۷ و ۹ میلیون تومانی برای محصولات آموزشی و نوشت افزار به دانش آموزان ارائه می شود.

به گفته او این خدمات در قالب خرید محصولات از طریق فروشگاه های بزرگی مانند دیجی کالا و یا خرید خدمات از موسسات آموزشی از قبیل کانون زبان ایران و یا خرید خدمات آموزشی در فضای مجازی از موسسات معتبر است.

شمسی نژاد گفت: این اعتبارات شش ماه بوده و با راه اندازی اپلیکیشن کیو کید در اواخر مهر قابل ارائه به دانش آموزان و دانشجویان خواهد بود.

وی در پاسخ به سئوال دیگر بازار مبنی بر دلیل افزایش سرمایه بانک مهر اقتصاد در سالهای اخیر فراتر از نرخ تورم گفت: سرمایه بانک در سال ۱۴۰۱ ۴ ۴ همت، در سال ۱۴۰۲، ۸ همت و در سال جاری نیز به ۱۲ هزار همت می رسد که ناشی از همکاری ۱۰ بانک عمده سهامدار اصلی این بانک است.

وی همچنین از طرحی برای کاهش هزینه های بانک و افزایش توامان سرمایه امسال خبر داد وگفت: طبق هماهنگی های انجام شده با ۱۰ بانک اصلی رمایه گذار مقرر شده تا شعب مازاد این بانک ها را در نقاطی که ما شعب اجاره ای داریم در اختیار بگیریم. و از این رو امیدواریم که ۱۸۰ شعبه استیجاری ما به زودی ملکی شود، ضمن این که به عنوان درآمد در سرفصل بانک های سهامدار نیز موجب بهبود صورت های مالی آنها و این بانک خواهد شد.

هدف گذاری برای اعطای ۴.۵ فقره تا پایان سال

شمسی نژاد در این برنامه به گزارش عملکرد بانک پرداخت و گفت: ما در شش ماه ۲.۵ میلیون فقره وام داده ایم که تا پایان سال به بیش از ۴.۵ میلیون فقره تسهیلات قرض‌الحسنه خواهیم رسید.

شمسی نژاد مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در نشست خبری‌ با خبرنگاران خاطر نشان کرد: دلیل افزایش این میران تسهیلات، تکلیف جدید دولت برای اعطای وام های فرزندآوری و ازدواج است که تا پیش از این بانک های قرض الحسنه از آنها معاف بودند.

وی گفت: در اواسط تابستان سال جاری مجددا تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری را بانک مرکزی به ما داد و مجموعا سی و یک هزار میلیارد ریال در قالب ۱۵ هزار و ۶۱۶ فقره وام ازدواج و فرزندآوری در نیمه ابتدای امسال هم پرداخت شده؛ در سایر تسهیلات تکلیفی اشتغال و مشاغل خانگی در شش ماهه ابتدای امسال ۱۶ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

برنامه های بانک مهر ایران برای سال جاری

مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه بیان کرد: چند نکته در برنامه امسال داریم یک توسعه کسب و کار و ورود وام‌های قرض‌الحسنه به توسعه کسب و کار و حل مشکلات خرد مردم است.

سال گذشته نزدیک به ۵ همت ما تسهیلات ۲۰۰ میلیونی با باز پرداخت ۵ ساله برای بیمه عمر اعطا کردیم؛ این وام‌های خرد و قرض‌الحسنه محرک خوبی در توسعه و کسب و کار اقتصادی ما بوده و بخش‌های زیادی توانستند از این ظرفیت ما استفاده کنند.

شمسی نژاد در ادامه گفت: در ۱۴ مهرماه هم اولین رویداد نوآوری اجتماعی به نام جایزه جانا است که به نوعی متولی و یکی از ارکان اصلی هم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است.

در ادامه این نشست، دکتر شمسی نژاد به دستاوردهای بانک در حوزه فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه تراکنش‌های مالی به رتبه چهارم در میان بانک‌های کشور رسیده است در حالی که در جایگاه ۱۸ و ۱۶ قرار داشت. وی افزود: با توسعه تراکنش ها ما زیر ساخت ها ی لازم اهم از تأسیس ادارات مستقل امنیت اطلاعات، تحلیل داده و هوش مصنوعی را ایجاد کرده ایم.

وی افزود: یکی از پروژه‌های آینده بانک، راه‌اندازی نرم‌افزار «کیوکیدز» است که با هدف ارتقای سواد مالی کودکان طراحی شده است. این نرم‌افزار به زودی رونمایی خواهد شد و بخشی از تلاش‌های بانک برای ایجاد آگاهی مالی در بین نسل‌های جوان‌تر است. همچنین، بانک در حال توسعه «کیوکرود»، یک پلتفرم تأمین مالی اجتماعی، است که به زودی فرصت‌های بیشتری برای کارهای اجتماعی و حمایت از پروژه‌های کوچک فراهم خواهد کرد.

حضور بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در عرصه جهانی

وی همچنین اعلام کرد که نام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به انتخاب نشریه معتبر «بنکر» در لیست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان قرار گرفته است. این بانک همچنین موفق به کسب جایگاه پنجم در میان بانک‌های منطقه غرب آسیا از نظر بازگشت سرمایه شده است. این موفقیت‌ها نشان‌دهنده نقش پررنگ بانک در توسعه مالی بین‌المللی و ارتقای جایگاه خود در عرصه جهانی است.

رشد ۲۴۵ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

وی همچنین از رشد ۲۴۵ درصدی منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران خبر داد و گفت: در شش ماه اول سال جاری تعداد تراکنش ها به ۲ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ۳۷۶ هزار رسیده در حالی که در سال ۱۴۰۰ ا تعداد کل تراکنش ها حدود ۸۴۴ میلیون بوده است.

وی پیش بینی کرد میزان تسهیلات در سال جاری به ۳۲۰ تا ۳۳۰ همت برسد و در شش ماهه اول تا کنون ۱۸۰ همت وام قرض الحسنه پرداخت شده است.

طرحی برای راننده های جاده

وی همچنین ا طرحی برای اعطای وام های قرض الحسنه برای رانندگان جاده ای با همکاری سازمان راه داری خبرداد و گفت: ما به دنبال حمایت از کسب و کارهای هستیم و در این راستا نیز تفاهم نامه ای با شرکت تراکتور سازی تبریز برای خرید قسطی تراکتورهای کوچک تدوین کرده ایم.

کد خبر: ۳۰۵٬۱۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha