وال هنگ چیست؟

وال هنگ چیست؟

وال هنگ (Wall Hung) یک نوع توالت دیواری است که در دیوار نصب می‌شود و امروزه جایگزین توالت‌ فرنگی‌هایی شده که روی زمین نصب می‌شدند.

وال هنگ

وال هنگ (Wall Hung) یک نوع توالت دیواری است که در دیوار نصب می‌شود و امروزه جایگزین توالت‌ فرنگی‌هایی شده که روی زمین نصب می‌شدند. این نوع توالت با طراحی زیبا و مینیمال، صرفه‌جویی در فضا و استفاده از تجهیزاتی مانند شیرآلات توکار، جذابیت زیادی برای کاربران دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با مزیت‌ها و معایب این محصول آشنا کنیم، پس ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

مزایای وال هنگ 

حال که متوجه شدیم وال هنگ چیست، در ادامه به بررسی مزایای وال هنگ میپردازیم.

وال‌هنگ یک نمونه از توالت فرنگی و وسایل بهداشتی جدید و پیشرفته است که دارای مزایای فراوانی است. ویژگی‌های این کالا آن را به عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای استفاده در مجتمع‌ها و فضاهای عمومی تبدیل کرده است. اینگونه وسایل مدرن باعث بهبود کیفیت زندگی و آسایش افراد می‌گردند. از مزایای وال‌هنگ به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • اشغال فضای کم

به دلیل کوچک شدن خانه‌های امروزی و نبود فضای بزرگ و لازم برای سرویس بهداشتی، وال‌هنگ می‌تواند گزینه‌ی مناسب برای این مکان‌ها به شمار رود. به راحتی می‌توان این وسیله را در گوشه‌ی حمام یا توالت بر روی دیوار نصب کرد.

  • مدرن کردن مکان نصب

ظاهر این توالت‌ها به گونه‌ای است که سبب شیک و منظم‌تر شدن فضای نصب خواهند شد. زیرا تجهیزات آن‌ها درون دیوار قرار می‌گیرد و باعث شلوغ شدن فضا نمی‌شوند.

  • نیاز به مخزن بزرگ ندارند.

وال هنگ‌ها مصرف آب بسیار پایینی به نسبت نمونه‌های قدیمی دارند. از این رو نیازمند مخزن بزرگ نیستند. 

  • نظافت آسان

عموما افراد به نظافت سرویس بهداشتی اهمیت ویژه‌ای می‌دهند. وال‌هنگ به دلیل قرارگیری بر روی سطح دیوار، به سادگی می‌توان قسمت زیرین آن را نظافت کرد. همچنین شیرآلات آن درون دیوار قرار گرفته‌اند که نیازی به تمیز کاری ندارند. 

  • تخلیه‌ی قوی و عدم گرفتگی

 وال‌هنگ‌ها از سیستم تخلیه واش داون استفاده می‌کنند که باعث می‌شوند عمل تخلیه قوی صورت گیرد و به این دلیل دچار گرفتگی نخواهند شد.

  • کاهش صدا

ممکن است در آپارتمان‌ها، صدای سرویس بهداشتی کمی آزار دهنده باشد. از مزیت مهم وال‌هنگ‌ها قرارگیری فلش تانک‌ها درون دیوار بوده که سبب تولید صدای کمتری می‌شوند. 

  • امکان تنظیم ارتفاع

توالت فرنگی‌ها به سبک قدیم به صورت ثابت در جای خود قرار می‌گرفتند. اما در وال‌هنگ شما قادر خواهید بود ارتفاع مورد نظر را مطابق با نیاز خود تنظیم نمایید.

وال هنگ چیست؟

استفاده از وال هنگ برای چه افرادی مناسب است؟

ساختار وال‌هنگ‌ها به گونه‌ای است که برای تمامی افراد مناسب می‌باشد. برای افراد سالمند و همچنین اشخاصی که با مشکلات مختلفی مانند دیسک کمر دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌تواند مفید باشد. همچنین این وسیله باعث مدرن‌تر شدن فضای نصب خواهد شد. از این رو، برای منازل، هتل‌ها، مساجد و محیط‌های کاری مناسب است. بیشتر وال‌هنگ‌ها نیز توانایی تحمل وزن بالای ۲۰۰ کیلوگرم را دارند، حتی مدل‌های خاصی نیز وجود دارند که وزن حدود ۴۰۰ کیلوگرم را می‌توانند طاقت بیاورند. بنابراین برای تمام افراد با هر سن و وزنی مناسب می‌باشند.

معایب وال‌هنگ 

با توجه به مزایای فوق‌العاده‌ی وال‌هنگ‌ها، اما این وسیله دارای معایبی نیز می‌باشد که البته قابل چشم پوشی هستند. از معایب وال‌هنگ به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • تعمیرات سخت

به دلیل اینکه تجهیزات این وسیله درون دیوار قرار می‌گیرند، چنانچه خرابی از جانب تجهیزات باشد، کمی مشکل ساز است. برای تعمیر آن‌ها می‌بایست قسمت دیوار تخریب گردد که سبب افزایش هزینه‌های تعمیر و همچنین اتلاف وقت خواهد شد.

  • نیاز به دیوار قطور دارند.

برخلاف مزیت آن‌ها که جای کمی اشغال می‌کنند، شما برای نصب تجهیزات آن‌ها درون دیوار، نیازمند دیواری قطور هستید تا وسایل را بتوان درون آن جای سازی کرد.

  • دشواری در نصب 

کاربران برای نصب وال هنگ نیازمند یک تعمیرکار متخصص و ماهر هستند و هر تعمیرکاری توانایی نصب چنین تجهیزاتی را درون دیوار ندارد.

قیمت و خرید وال هنگ 

رعایت نکاتی در هنگام خرید این محصول الزامی است. به طور مثال هنگام تهیه وال‌هنگ می‌بایست به فضای نصب، اندازه‌ی کاسه توالت، نوع مخزن و نحوه‌ی نصب، همچنین سیستم تخلیه‌ی آن دقت نمایید تا بتوانید یک نمونه مناسب با نیاز خود را خریداری کنید. قیمت این محصول نیز تابع عوامل مختلفی مانند جنس، نوع، کیفیت آن، شهرت برند و امکانات وال‌هنگ می‌باشد و دارای قیمت‌های متنوعی هستند.

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و جالب وال‌هنگ می‌توان گفت که این توالت فرنگی یکی از ابزارهای ضروری در زندگی روزمره به شمار می‌رود. همچنین به عنوان نمادی از توجه به بهداشت و نظم در فضاهای عمومی و خصوصی محسوب می‌شود.

ممنون که تا انتهای این مطلب با سیپورکس همراه بودید. 
 

کد خبر: ۳۰۴٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha