۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
جایگاه ۱۲ اردبیل در معاملات بورس
مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل خبرداد؛

جایگاه ۱۲ اردبیل در معاملات بورس

اردبیل- مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل گفت: استان اردبیل در پنج ماهه امسال توانست با ثبت معاملات بورس جایگاه ۱۲ کشور را در این حوزه به دست آورد.

شلاله کاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در پنج ماهه امسال ارزش معاملات سهام و حق تقدم شرکت‌ها که توسط علاقه‌مندان به بورس مورد معامله قرار گرفت، به ارزش سه هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال بوده است.

وی تصریح کرد: هر چند بازار بورس از رونق و تب و تاب کمتری برخوردار بوده ولی همچنان ما با افزایش شاخص بورس در پنج ماهه امسال نسبت به انتهای سال گذشته بودیم.

مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل گفت: شاخص بورس در انتهای سال گذشته به یک میلیون و ۹۳۷ واحد رسید که در پنج ماهه امسال این رقم به ۲ میلیون و ۳۷ هزار واحد رسیده که یک رشد جهشی را نشان می‌دهد.

کاملی افزود: از لحاظ معاملات بورسی استان اردبیل رتبه ۱۲ را در بین تالارهای منطقه‌ای بورس به دست آورد و قطعاً تا پایان سال این شاخص و جایگاه قابل ارتقا خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد روند کاهشی را در ارزش کل معاملات شرکت‌ها و حق تقدم آنها در پنج ماهه امسال شاهد بودیم که نشان از عدم استقبال مردم از بورس و معاملات آن است.

مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل اضافه کرد: تالار بورس استان اردبیل تلاش می‌کند تا با ارائه مشاوره‌ها و برنامه‌های ترویجی و تبلیغی زمینه حضور گسترده علاقه‌مندان را فراهم کند ولی با توجه به شرایط معاملات بورس در سال‌های گذشته اطمینان کمتری را از سوی عموم مردم به این حوزه شاهد هستیم.

کاملی بیان کرد: تلاش مؤثری را در برگزاری دوره‌های آموزشی در تالار بورس برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان به این بخش انجام دادیم و همچنان این دوره‌ها و برنامه‌های آگاهی‌بخشی با قوت و قدرت و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها ادامه خواهد داشت.

مدیر بورس منطقه‌ای اردبیل یادآور شد: سعی ما براین است تا زمینه سرمایه‌گذاری اطمینان بخش و کم ریسک مردم را به ویژه گروه‌های مختلف جامعه را در حوزه بورس و معاملات آن فراهم کنیم که قطعاً این روند در دولت چهاردهم با یک شرایط با ثبات و کم ریسکی روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر: ۳۰۴٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha