۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
تاخت و تاز فروشندگان در بورس تهران

تاخت و تاز فروشندگان در بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران معاملات روز جاری را در حالی آغاز کرد که عرضه‌کنندگان تمام قد اردرهای فروش خود را در خروجی سامانه‌های معاملاتی پیش از شروع بازار قرار داده بودند.

به گزارش بازار، امروز اغلب سرمایه‌گذاران در جریان داد و ستدهای خود دست به فروش سهام زدند، هر چند طی چند روز اخیر اقبال با سهام شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سهام همراه بود اما امروز به گواه عمکلرد شاخص‌های سهامی از جمله شاخص کل و هم وزن بورس تهران، این بخش از سهم‌ها نیز با کاهش ارزش مواجه شدند و همگام با بزرگان بازار فروریختند.

در شرایطی که ابتدای بازار ۶۸ نماد در صف خرید و ۱۴ شرکت در صف فروش معاملات خود را آغاز کردند، تشدید تحرک فروشندگان و سرایت موج خروج از سهام به سایر صنایع و شرکت‌ها در نهایت تعداد صف فروش را به ۱۵۸ و صف خرید را به ۱۱۶ رساند. ارزش صف خرید از ۶۸۱ میلیارد تومان به ۹۰۰ میلیارد تومان و ارزش صف فروش از ۱۷۸ میلیارد تومان به ۴۳۸ میلیارد تومان رسید.از نکات حائز اهمیت معاملات روز یکشنبه می‌توان به شکست محدوده حمایتی ۲ میلیون و ۷۰ هزار واحدی اشاره کرد. به بارو برخی از کارشناسان بازار سرمایه به لحاظ تکنیکالی تشدید ریزش سهام امری غیر متحمل نیست.

این قشر از فعالان بازار سرمایه بر این باورند، تشدید تنش‌ها در سطح منطقه می‌تواند به عنوان عاملی اثرگذار در فروکش قیمت سهام در پی ورود سهامداران به فاز احتیاطی در نظر گرفته شود.به هر ترتیب در روزی که نماگرهای کل و هم وزن بازار سهام با یکدیگر همگرا شدند، دلاری و ریالی‌های بازار نظیر خودرو و ساخت قطعات، فرآورده‌های نفتی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، سرمایه‌گذاری‌ها، محصولات شیمیایی و حتی فراکاب‌ها عمدتا با خروج پول مواجه شدند.

در روز جاری برخی نمادهای معاملاتی نظیر #فولاد، #شپنا، #شبندر، #حکشتی، #شتران و... بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص کل بورس تهران داشتند. از طرفی نمادهایی همچون #رمپنا، #شیران، #دعبید، #ومهان، #صبا با اثرگذاری مثبت، مانع از ریزش بیشتر دماسنج بورس شدند.

امروز ارزش معاملات در سطح کلیت بازار رقم ۶ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومانی را به خود اختصاص داد، این معیار بورسی در سطح خرد (متشکل از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) نیز رقم ۳ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان را به تصویر کشید.

در روز شنبه ۳۱۱ شرکت معادل ۳۹ درصد بازار در محدوده مثبت تابلوی معاملات حضور داشتند، از طرفی ۶۱ درصد دیگر معادل ۴۸۰ شرکت در بازه منفی معاملاتی به کار خود پایان دادند.

شرکت‌هایی با نمادهای #ذوب، #وشهرح، #وجامیح، #رکیشح، #وبملت عنوان بیشترین حجم معاملات را در روز جاری به خود اختصاص دادند.

در دومین روز معاملاتی هفته جاری ورود پول هوشمند به نمادهای #غگل، #شیران، #آسیا، #ثبهساز، #ثپردیس و.. صورت گرفت.

کد خبر: ۳۰۳٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha