۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳
۹۲ هزار تن گندم در استان سمنان خرید تضمینی شد
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان:

۹۲ هزار تن گندم در استان سمنان خرید تضمینی شد

سمنان- تحصیلی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان از پایان خرید تضمینی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۹۲ هزار تن گندم از کشاورزان خرید تضمینی شد.

عبدالرحیم تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه امسال ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان سمنان کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان را بر عهده داشتند، تاکید کرد: ۹۲ هزار تن گندم توسط این مراکز از گندم کاران استان خرید تضمینی شده است.

وی با بیان اینکه تمام مراکز خرید تضمینی گندم در استان سمنان غیر فعال شده و تنها دو مرکز باقی مانده اند، افزود: این دو مرکز نیز به واسطه تغییر تصمیم کشاورزان مبتنی بر فروش گندم مازاد شان به دولت به جای استفاده به عناوین دیگری مانند بذر، فعلا باز هستند اما عملاً کار خرید تضمینی گندم در استان سمنان تمام شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان ارزش گندم خرید تضمینی شده از کشاورزان استان است، گفت: یک هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان معادل ۹۰ درصد از مطالبات گندم کاران استان تاکنون از سوی دولت پرداخت شده است.

تحصیلی بیان کرد: همانطور که خرید تضمینی گندم به واسطه استحصال اقلیمی از غرب استان آغاز می شود، پرداختی های گندم کاران نیز از همین منطقه آغاز و کم کم به دیگر مناطق می رسد که خوشبختانه بخش عمده این مطالبات در تمام استان سمنان بدون مشکل پرداخت شده است.

خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال قبل از رشد ۲۲ درصدی برخوردار بوده است

وی درباره باقی مانده مطالبات کشاورزان افزود: از طریق مسئولان ارشد استانی در حال پیگیری هستیم تا بخش باقی مانده مطالبات کشاورزان استان سمنان نیز پرداخت شود و حسب قولی که مسئولان دولتی به ما داده اند طی روزهای آتی مابقی مبالغ تصفیه حساب خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال قبل از رشد ۲۲ درصدی برخوردار بوده است، گفت: مصرف و نیاز یک سال استان سمنان تا پایان مرداد ماه سال آتی تامین شده و بی نیاز از محصول گندم خواهیم بود.

تحصیلی با بیان اینکه شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی که متشکل از بخش های مختلف است، قیمت محصول گندم خرید تضمینی سال آتی ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شده است، بیان کرد: کشاورزان از هم اکنون می توانند برنامه ریزی و الگوی کشت خودشان را صورت دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان میامی با ۴۶ هزار و ۸۰۰ تن از ۹۲ هزار تن محصول گندم خرید تضمینی شده استان سمنان، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: شهرستان های شاهرود و گرمسار رتبه های دوم و سوم بیشترین فراوانی تولید گندم در سال جاری را داشته اند.

کد خبر: ۳۰۳٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha