۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۹
سرانه مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی است

سرانه مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی است

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان مصرف انرژی خانگی در ایران ۱.۵ برابر ترکیه و ۲ برابر آمریکاست و سرانه مصرف انرژی در بخش خانگی ایران ۱.۶ برابر متوسط جهانی است.

به گزارش بازار، به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه در بخش خانگی ایران به صورت ترکیبی از انرژی گاز و برق استفاده می‌شود، گفت: هر گونه مقایسه میزان مصرف با سایر کشورها باید با مقیاس کلی انرژی صورت گیرد.

️مدیرعامل توانیر در خصوص تأمین مالی طرح‌هایی که قرار است در دولت چهاردهم برای آنها برنامه‌ریزی شود، گفت: طرح آنها در دست تهیه است‌، تقریباً نهایی شده و الزامات و روش تأمین مالی آن نیز در دست بررسی است که به‌زودی تدوین و سپس اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ب️ه گفته وی، احداث حدود ۷ هزار و ۳۰۰ مگاوات نیروگاه بخار برای تکمیل نیروگاه‌های گازی و تبدیل آن‌ها به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در دست اقدام است. همچنین احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر مدنظر است که در فاز اولیه حدود ۱۰ هزار مگاوات پیش‌بینی و قرارداد این نیروگاه‌ها منعقد شده و فقط تأمین مالی آنها از طریق صندوق توسعه ملی در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه با بیان این که در حوزه هوشمندسازی پیش‌بینی شده تا حدود ۹ میلیون کنتور هوشمند با اولویت پرمصرف‌ها در دستور کار قرار گیرد، گفت: خرید کنتورهای هوشمند از طریق سامانه‌های ساتب و برق من برای هر یک از مشترکان امکان‌پذیر است و مشترک پول را به طور مستقیم به کنتور ساز پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده به ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک رسیده و تقریباً بیش از ۱۰ درصد کنتورها هوشمند شده و بیش از ۶۰ درصد مصرف برق کشور توسط کنتورهای هوشمند رصد و پایش می‌شود.

کد خبر: ۳۰۳٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha