۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
اشتغال ۱۰۷ هزار نفر در بیش از پنج هزار تعاونی فعال خوزستان

اشتغال ۱۰۷ هزار نفر در بیش از پنج هزار تعاونی فعال خوزستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به فعالیت پنج هزار و ۴۶۵ تعاونی فعال در استان گفت: اشتغال ایجاد شده از فعالیت این تعاونی‌ها حدود ۱۰۷ هزار فرصت شغلی است.

به گزارش بازار، مجتبی ظفری پور بیان کرد: براساس آمارهای موجود، تعداد تعاونی‌های ثبت‌شده فعال در ایران به بیش از ۱۰۰هزار مورد می‌رسد که در بخش‌های مختلفی از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات و مسکن فعالیت دارند.

وی افزود: با وجود ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی بسیاری که به لحاظ قانونی برای توسعه و تقویت بخش تعاون و ارتقای جایگاه آن در قوانین بالادستی کشور پیش‌بینی شده، آنطور که باید چشم‌انداز رونق بخش تعاون متناسب با ظرفیت‌های کیفی این بخش پیش نرفته و هدف‌گذاری سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه محقق نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در خوزستان یک هزار و ۵۷۶ تعاونی در بخش کشاورزی، یک هزار و ۲۲۵ تعاونی در بخش صنعت، ۹۱۷ تعاونی در حوزه مسکن و ۹۰۷ تعاونی در بخش خدمات فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از فعالیت‌های بخش صیادی استان در قالب شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود بیان کرد: همچنین بیش از ۷۵ درصد از پرورش ماهیان و میگو در استان توسط شرکت تعاونی‌ها تولید شده و بیش از ۸۰ درصد شهرک‌های شیلاتی استان در قالب شرکت تعاونی هستند.

ظفری پور گفت: ۸۷ درصد لنجداران استان خوزستان در قالب شرکت تعاونی فعالیت می‌کنند همچنین حدود ۷۰ درصد حمل و نقل درون و برون شهری استان توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۳ درصد طرح‌های مسکن استان توسط شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود افزود: در استان خوزستان بیش از ۹۰۰ تعاونی و اتحادیه مسکن فعال با ۲۱ هزار و ۹۸۵ عضو وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به فعالیت ۹ شهرک کشاورزی در گرایش شیلات اشاره کرد و گفت: مجتمع شیلاتی فاز ۲ آزادگان با ۲۱۸ تعاونی و یک هزار و ۵۰۰ عضو بزرگترین مجتمع شیلاتی در استان به شمار می‌رود که بیش از ۷۰ تعاونی آن در حال پرورش ماهی و مابقی تعاونی‌ها در حال تکمیل حوضچه‌های پرورش ماهی هستند.

وی به فعالیت ۲ مجتمع فعال پرورش میگو در استان اشاره کرد و افزود: در شهرستان هندیجان، ۱۰ شرکت تعاونی و در شهرک میگو چوئبده آبادان نیز ۴۶ شرکت تعاونی در حال پرورش میگو هستند که با توجه به فصل گرما برداشت میگو از اواسط مهرماه آغاز می‌شود.

ظفری‌پور گفت: از مهرماه سال گذشته تا پایان مرداد امسال به تعداد ۱۱۳ شرکت تعاونی با اشتغال‌زایی ۷۶۹ نفر نیز مبلغ چهار هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

بر اساس این گزارش میزان تعهد استان خوزستان در سال جاری، ایجاد ۶۹ هزار فرصت شغلی است.

کد خبر: ۳۰۳٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha