۲۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۶
اینچه برون برای کل کشور یک منطقه آزاد استراتژیک است
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

اینچه برون برای کل کشور یک منطقه آزاد استراتژیک است

گرگان- نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توسعه تجارت کشور گفت: اینچه برون برای کل کشور یک منطقه آزاد استراتژیک است.

به گزارش خبرنگار بازار، رمضانعلی سنگدوینی در دیدار با اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون همانطور که حضرت آقا هم اشاره کردند یک منطقه استراتژیک برای کل کشور است و توجه به توسعه آن بسیار ضروری است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون تلفیق افزود: شرایط برای رونق دادن به مرز و ایجاد منطقه آزاد در همه جوانب فراهم شده اما مهم همراه کردن کشور ترکمنستان برای مشارکت های تجاری است و در این کشور هم یک نفر تصمیم گیری می کند.

سنگدوینی خواستار برنامه ریزی برای تصمیم گیری های منطقه ای در تعامل دو کشور شد و گفت: یکی از مسیرهای تحولی اقتصاد استان گلستان از ارتباط با ترکمنستان می گذرد و شرایط لازم را دارد.

وی توضیح داد: در این استان فرودگاه، راه‌آهن و پتانسیل توریست درمانی وجود دارد و برای آینده اقتصاد ایران این امکانات بسیار مفید؛ با وجود نیروهای فوق العاده متخصص در زمینه فنی و مهندسی نیز می‌توان از تمامی این شرایط بهره برد.

سنگدوینی تمامی این اقدامات را ارزشمند خواند و از شاخصه‌هایی همچون وجود برادارن اهل تسنن در مجمع نمایندگان گلستان که هم زبان و هم قوم ترکمن هستند نام برد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلام با یادآوری حضور رهبری ملی ترکمنستان در ایران، اضافه کرد: در این سفر توافق هایی انجام شد و این توافق نامه شرایط خوبی را برای کشور فراهم کند ولی باید این را در نظر داشت که یک نفر در رأس آنجا تصمیم می‌گیرد.

وی از دولت جدید خواست ضمن ارائه برنامه برای توسعه تجارت با ترکمنستان، مسیر همکاری را پیش روی نمایندگان قرار دهد تا مجمع نمایندگان نیز از ظرفیت خود برای تسریع و تسهیلگری در این مسیر استفاده کنند.

کد خبر: ۳۰۳٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha