۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
مازندران رتبه اول اصلاح نژاد مرغ بومی را دارد
معاون جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران رتبه اول اصلاح نژاد مرغ بومی را دارد

ساری- عباس زاده، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مرکز پشتیبانی و اصلاح نژاد مرغ بومی استان رتبه نخست در امر اصلاح نژاد را کشور دارد.

محمد عباس زاده در گفت‌وگو باخبرنگار بازار اظهار از عقد تفاهم نامه با قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا برای توزیع جوجه و ترویج پرورش مرغ بومی درسطح روستاهای کم برخوردار استان خبر داد و اشتغالزایی و توسعه فعالیت های تولیدی در سطح روستاها و خودکفایی خانوارهای روستایی در تامین بخشی از نیازهای پروتیینی را از اهداف برشمرد.

وی با بیان این که افزایش درآمد بهره برداران روستایی از طریق فعالیت های جانبی دامپروری از جمله اهداف این تفاهم نامه است، افزود: مرکز پشتیبانی و اصلاح‌نژاد مرغ بومی مازندران (کاسپین) رتبه نخست را در امر اصلاح‌نژاد و پیشرفت صفات اقتصادی در بین ۶ مرکز دیگر کشور دارد.

عباس زاده گفت: این مرکز تاکنون توانسته بر روی ۳۳ نسل فعالیت اصلاح‌نژادی را انجام دهد و به همین منظور و در صفت‌هایی مانند افزایش تعداد تخم‌مرغ، وزن تخم‌مرغ، وزن بدن مرغ و خروس، کاهش سن بلوغ، مقاومت در برابر بیماری‌های منطقه، کاهش تلفات و... پیشرفت‌های خوبی داشته است.

کد خبر: ۳۰۳٬۳۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha