۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
 گلستان فاقد امنیت سرمایه گذاری در صنعت غذا است| حکومت محلی نتوانست حق استان را بگیرد 
رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان:

 گلستان فاقد امنیت سرمایه گذاری در صنعت غذا است| حکومت محلی نتوانست حق استان را بگیرد 

گرگان- رئیس کمیسیون اقتصاد اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه متاسفانه حکومت محلی حق ما را از حکومت مرکزی نگرفته، گفت: اگر استان های دیگر منابع مازاد دارند باید این منابع در اختیار گلستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا مبصری ظهر چهارشنبه در میزگرد خبری کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: اقتصاد کلان موضوعی است که خروجی آن در کوتاه مدت مشخص نمی‌شود و در میان مدت قابل احساس بوده و در دوره های بلند مدت تر بهتر قابل بررسی و ارزیابی است.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان افزود: بایستی فصل مشترک بین مسئولیت های اتاق و شاخص های اقتصاد کلان بررسی شود و دید چه اتفاقاتی رخ داده و آیا این اتفاقات مثبت بوده یا خیر؛

وی با اشاره به اینکه برخی شاخص های مثبت در کشور ممکن است تاثیر منفی در استان داشته باشند، بیان کرد: البته بایستی دغدغه های سیاست گذار هم درک شود زیرا می خواهد رضایت جمعی مردم را به دست آورد که در همین راستا فشار بیشتر بر روی قیمت که پایه اصلی اقتصاد کلان است،وارد می شود.

مبصری اضافه کرد: اگر پای دولت به قیمت گذاری باز شود بخش خصوصی یا به انحراف می رود و یا تعطیل می شود و چنانچه به بنگاه های اقتصادی فشار وارد شود به اهداف اقتصادی میان مدت نخواهیم رسید.

وی گفت: استاندار گلستان هدف خوبی برای دوره تصدی خود مشخص کرده و قرار بود میانگین سرانه درآمدی گلستانی ها حداقل از کمتر از نصف میانگین کشوری به میانگین کشوری برسد که برای تحقق این مهم باید بیش از ۱۰۰ درصد به درآمد سرانه اضافه می شد که باید دید چه میزان پیشرفت داشته ایم.

لزوم توزیع عادلانه منابع در کشور

مبصری گفت: باید دید در راستای تحقق این هدف چه اقداماتی باید انجام می شد که نشده است و به دولت جدید پیشنهاد ارائه کنیم و همچنین عملکرد موفق در برخی حوزه ها را در سایر بخش ها هم اعمال کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵ روز مردم ایران دور سفره گلستانی ها هستند، گفت: متاسفانه گلستان فاقد امنیت سرمایه گذاری در صنعت غذا است و باید تلاش کرد که منابع در کشور به صورت مناسب و عادلانه توزیع شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه متاسفانه حکومت محلی حق ما را از حکومت مرکزی نگرفته است، گفت: با توجه به حجم تامین امنیت غذایی توسط گلستان اگر استان های دیگر منابع مازاد دارند باید این منابع در اختیار گلستان قرار گیرد زیرا این استان نمی تواند با تامین ۴۵ روز غذای مردم ایران منتفع نباشد و به اصطلاح صرفا مهمانی برگزار کند، مادامی که این اتفاق نیافتد در همین سیکل باطل باقی می مانیم و تا ابد عقب ماندگی ما جبران نخواهد شد.

مزیت ها را در اختیار کشور می گذاریم و از مزیت ها استفاده نمی کنیم

وی با بیان اینکه حداقل این است که سهم ما از منابع به نسبت جمعیت استان باشد، بیان کرد: مزیت ها را در اختیار کشور می گذاریم اما از مزیت ها استفاده نمی‌کنیم.

مبصری خاطر نشان کرد: اگر به دو سال پیش برگردیم متوجه می شویم که اکنون سهم بخش کشاورزی در کیک اقتصادی گلستان کاهش یافته است.

به گفته وی ما یک دولت محلی مقتدر می خواهیم که حق ما را از کشور بگیرد، چه بسا در استان های همسایه این اتفاق افتاده اما مسئولان محلی ما تا کنون در این زمینه موفق نبوده اند.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد: با جلب سرمایه گذاری مرکزی و نشان دادن مزیت ها می تواند حق استان را گرفت.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha