۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
جنگ در غزه باعث شده عمانی‌ها محصولات آمریکایی خریداری نکنند

جنگ در غزه باعث شده عمانی‌ها محصولات آمریکایی خریداری نکنند

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی برای گسترش جنگ در غزه باعث شده تا مردم و فعالان اقتصادی عمان از خرید محصولات این کشور خودداری کنند.

شهلا عموری سه‌شنبه در نخستین همایش جامع رهیافت همکاری بین المللی اقتصادی ایران و عمان در اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: سال گذشته ۲۰۷ هزار و ۱۴۵ تن کالا به ارزش ۵۰ میلیون دلار از خوزستان به کشور عمان صادر شد.

نائب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: در پنج ماهه نخست امسال ۲۹۹ هزار و ۴۳۳ تن به ارزش ۷۸ میلیون دلار از خوزستان به کشور عمان صادر شد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال صادرات به این کشور نسبت به سال گذشته تا سه برابر افزایش یابد.

وی تاکید کرد: برای افزایش و تسهیل مبادلات تجاری خوزستان با کشور عمان لازم است که پرواز مستقیمی از این استان به کشور عمان راه اندازی شود.

عموری در بخش دیگری از سخنان خود، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را وحشی گری خواند ادامه داد: طبق گفته اعضای هیات تجاری عمان؛ جنگ در غزه باعث شده تا این کشور محصولات کشور آمریکا را خریداری نکند.

وی همچنین روابط سیاسی بسیار خوب ایران و عمان را یک فرصت برای توسعه دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی دانست و یادآورشد: حضور پررنگ فعالان اقتصادی کشورمان در عمان باتوجه به شرایط سیاسی منطقه، بیش از پیش ضروری است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز در این همایش گفت: پیشنهاد خواهرخواندگی خوزستان و استان شمال شرقی کشور عمان پذیرفته شده و به زودی این تفاهم‌نامه در اهواز منعقد خواهد شد.

محمد جواد امانی افزود: این مهم فرصتی برای افزایش مبادلات تجاری و فرهنگی هر چه بیشتر بین خوزستان و کشور عمان خواهد بود.

وی ادامه داد: خوزستان از جذب سرمایه گذار کشور عمان برای توسعه و فعالیت در حوزه صنایع پایین دستی استقبال و حمایت می‌کند.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: پیشنهاداتی به هیات تجاری کشور عمان در راستای افزایش مبادلات تجاری بین ۲ منطقه ارائه شده که شامل برگزاری سالانه ۲ همایش سرمایه گذاری مشترک، برگزاری نشست با بانوان کارآفرین ۲ منطقه و بازدید سالانه از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری خوزستان و کشور عمان است.

بر اساس این گزارش، اعضای هیات اقتصادی کشور عمان در سفر به خوزستان ضمن اشاره به فعالیت ۱۴ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی در این کشور، بر تمایل بر توسعه همکاری‌های اقتصادی تأکید داشته و توسعه فعالیت اقتصادی و تجاری میان دو طرف را خواستار شدند.

شاخص‌های اصلی در توسعه سرمایه‌گذاری‌های مشترک بخش خصوصی خوزستان با کشور عمان در حوزه صنایع پتروشیمی و صنایع وابسته، صنایع فولاد، بسته‌بندی خرما، خشکبار و محصولات کشاورزی، صنایع پزشکی و مراکز درمانی، سرمایه‌گذاری‌های ترانزیتی و حوزه انرژی است.

حجم همکاری اقتصادی میان ایران و عمان حدود ۲ میلیارد دلاراست که با توجه به مستعد بودن بازارهای و همچنین تمایل دو طرف به توسعه روابط، ظرفیت و پتانسیل افزایش این حجم از همکاری‌ها به آماری چند برابری وجود دارد.

کد خبر: ۳۰۳٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha