۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶
همایش صنعت کردستان برگزار می شود
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی سنندج:

همایش صنعت کردستان برگزار می شود

سنندج – حمیدی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی سنندج از برگزاری همایش صنعت کردستان خبر داد و گفت: تلاش در راستای توسعه واحدهای صنعتی استان یکی از اولویت های اتاق به شمار می رود.

عابدین حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی سنندج در راستای کمک به توسعه صنعت در استان کردستان، اظهار کرد: همایش بزرگ صنعت کردستان به همت اتاق بازرگانی و با مشارکت بخش خصوصی و دولتی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این همایش قصد داریم از بزرگان حوزه صنعت استان تجلیل نموده و به بررسی دستاوردها و چالش ‌های پیش روی صنعت کردستان بپردازیم.

حمیدی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد فرصتی برای تبادل نظر بین صاحب ‌نظران و فعالان صنعتی استان کردستان و همچنین جذب سرمایه‌ گذاری‌های داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: انتظار می ‌رود این رویداد به عنوان یک پلتفرم برای معرفی ظرفیت ‌های صنعتی استان و همکاری ‌های بین ‌المللی عمل کند.

وی عنوان کرد: در این راستا، برنامه‌ ریزی‌ هایی برای حضور برخی از نامداران صنعت کشور و همچنین برگزاری کارگاه‌ های آموزشی و نشست ‌های تخصصی در دست انجام است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی سنندج گفت: این همایش فرصتی است تا با نگاهی نو به توسعه صنعتی استان بنگریم و گام‌ های موثری در جهت پیشرفت و توسعه پایدار برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی برای تعیین یک بانک برای همکاری با حوزه صنعت، اظهار کرد: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با چند بانک عامل استان و رایزنی‌ با فعالین حوزه صنعت، در حال انتخاب بانک مورد نظر و جمع ‌بندی در خصوص کلیات تفاهم ‌نامه‌ای هستیم که مطابق آن شرکت‌ های بخش خصوصی حوزه صنعت به صورت دسته جمعی در بانک مورد نظر افتتاح حساب کنند.

حمیدی بیان کرد: این اقدام می ‌تواند به عنوان یک راهکار مؤثر برای تسهیل در امور مالی و بانکی شرکت‌ های بخش خصوصی عمل کند و به آنها امکان می‌ دهد تا با همکاری نزدیک‌ تر و هم ‌افزایی بیشتر، به اهداف توسعه‌ ای خود دست یابند.

وی همچنین به مزایای انعقاد این تفاهم‌ نامه برای طرفین اشاره کرد و افزود: مزایای این حرکت شامل دسترسی به خدمات بانکی بهینه ‌شده، کاهش هزینه‌ های مربوط به تراکنش ‌های مالی و افزایش قدرت چانه ‌زنی برای دریافت شرایط بهتر از بانک‌ها می‌ شود.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی سنندج تاکید کرد: این تفاهم‌ نامه می ‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر کمیسیون ‌ها و بخش‌ های صنعتی در سراسر کشور عمل کند و به تقویت بنیه‌ مالی و اقتصادی شرکت ‌های داخلی کمک کند.

کد خبر: ۳۰۲٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha