۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
معدن سنگ آهک دربند مهدیشهر به بهره‌برداری رسید
گزارش خبری بازار؛

معدن سنگ آهک دربند مهدیشهر به بهره‌برداری رسید

مهدیشهر- آیین بهره برداری از معدن سنگ آهک دربند مهدیشهر از سوی موسسه معادن همیار تولید سازمان همیاری شهرداری‌های استان سمنان، برگزار شد.

بازار، گروه استان‌ها: همزمان با ظهر یکشنبه آیین بهره برداری از معدن سنگ آهک دربند مهدیشهر تحت زعامت موسسه معادن همیار تولید سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان با حضور جمعی از مسئولان از جمله استاندار سمنان و معاونان وی به بهره برداری رسید.

یادگار احمدی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان سمنان در گفتگو با خبرنگار بازار، در حاشیه این مراسم گفت: این معدن در پهنه ای به وسعت ۲.۷ کیلومتر مربع ایجاد شده است.

احمدی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری این مجموعه معدنی ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد می شود، افزود: ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ تُن در پروانه این معدن ذکر شده است از سوی دیگر باید تاکید کرد که ایجاد این معدن برای ۳۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد می کند.

ظرفیت ۸۰۰ تنی تولید آهک در سال

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان در این مراسم با بیان اینکه موسسه معادن همیار تولید در حال حاضر مواد اولیه سنگ آهک هفت شرکت تولید سیمان را تامین می کند، گفت: معدن سنگ آهک دربند مهدیشهر نیز در این مسیر به بهره برداری رسیده است.

معاون استاندار سمنان: در تهیه قیر، پایه چراغ، ماشین آلات سبک و سنگین برای شهرداری ها، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان هزینه شده است

مرتضی دهرویه با بیان اینکه این معدن سنگ آهک در شهرستان مهدیشهر با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال احداث شده است، تاکید کرد: امروز با حضور مسئولان ارشد استانی معدن آهک مهدیشهر با ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ تُن به بهره برداری می رسد.

وی از مسئولان خواست که مشکلات این معدن را نیز مد نظر قرار دهد و بیان کرد: برای احداث واحد تولیدی بُتن در جوار این معدن، نیازمند تامین آب از محل پسآب هستیم.

مدیرعامل سازمان همیاری های شهرداری های استان سمنان در ادامه بیان کرد: با توجه به ظرفیت اسمی موجود در این معدن، فرصت اشتغال مطلوبی فراهم خواهد شد.

معدن سنگ آهک دربند مهدیشهر به بهره‌برداری رسید

استفاده از ظرفیت های موجود در استان سمنان

معاون عمرانی استاندار سمنان نیز در این مراسم بیان کرد: از ظرفیت های موجود در سازمان‌ همیاری شهرداری های استان در راستای رونق و ارتقاء این مجموعه و شهرداری ها بهره برداری خوبی شده است.

محمد حمیدی ادامه داد: در تهیه قیر، پایه چراغ، ماشین آلات سبک و سنگین برای شهرداری ها، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۴۸ میلیارد تومان و در شش ماهه نخست سال جاری نیز ۲۴ میلیارد تومان کارسازی شده است

وی با بیان اینکه در راستای مدیریت بهتر امور در شهرک صنعتی فجر و جنت آباد، بالغ بر ۳۸ هکتار واگذاری زمین ، فسخ قرارداد و به سرمایه گذاران جدید واگذار گردید، تاکید کرد: احداث مجتمع مسکونی ۱۴ واحدی خیابان استقلال، مجتمع ۱۰ واحدی مدیران و ۶۲ واحدی شهرک روزیه سمنان از مجموعه پروژه های عمرانی سازمان همیاری شهرداری های استان سمنان است.

اولویت دهی به طرح های تولیدی

استاندار سمنان نیز در سخنانی بیان کرد: اولویت اصلی ما در تمامی امور، رضایت مردم است، ایل بزرگ سنگسر جزو ایل های بسیار خوب کشور است، به همین جهت شهید رئیسی اولین برنامه سفر رسمی خود به استان را به سیاه چادر عشایر مهدیشهر قرار داد.

استاندار سمنان: بهره برداری از اینگونه پروژه ها، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی را برای منطقه به همراه خواهد داشت

سید محمدرضا هاشمی ادامه داد: ملاک ما در بهره برداری از پروژه ها، مسائل زیست محیطی، مراقبت از سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از ایجاد گرد و غبار و آلایندگی بوده و امر بسیار مهمی است و در اولویت قرار دارد.

وی افزود: سود دهی این پروژه به مجموعه شهرداری های استان سمنان از جمله شهرداری مهدیشهر نیز منتفع خواهد شد، لذا بهره برداری از اینگونه پروژه ها، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی را برای منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش بازار، در ادامه این مراسم، از بخش های مختلف معدن سنگ آهک دربند مهدیشهر بازدید به عمل آمد و مسئولان در جریان برخی مشکلات این معدن قرار گرفتند.

کد خبر: ۳۰۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha