۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
کمتر از یک همت مطالبات گندمکاران گلستانی هنوز پرداخت نشده است
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

کمتر از یک همت مطالبات گندمکاران گلستانی هنوز پرداخت نشده است

گرگان- مهری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: ۱۹ و نیم هزار میلیارد تومان بهای کل گندم خریداری شده در گلستان است که بیشتر مطالبات پرداخت و کمتر از یک همت از مطالبات گندمکاران باقی مانده است.

روح الله مهری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تا امروز یک میلیون و ۱۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان گلستانی خریداری شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: ۱۹ و نیم هزار میلیارد تومان بهای کل گندم استان است که بیش از ۱۸ و نیم هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده و کمتر از یک همت دیگر یعنی ۹۷۷ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تنها پنج درصد از مطالبات گندم در گلستان باقی مانده است، خاطرنشان کرد: کسانی که بعد از ۱۶ تیر ماه گندم خود را تحویل دادند و کل تناژ آن حدود ۷۰ هزار تن است، هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: تصمیم بر این است کسانی که در مرداد ماه گندم را تحویل دادند تا آخر شهریور بهای محصول را تحویل بگیرند، با همتی که وزیر جهاد کشاورزی برای پرداخت مطالبات دارد امیدواریم در آینده نزدیک بهای همه گندم گلستان تسویه حساب شود.

مهری با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۵۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم و امسال حدود ۱۰۰ درصد افزایش خرید داشتیم، افزود: اگر چه بارندگی امسال به اندازه و به موقع بود اما این امر به تنهایی در افزایش عملکرد گندم دخیل نبوده است.

وی بیان کرد: به دلیل بارندگی زیاد در اسفند ماه شاهد شیوع آفت زنگ زرد بودیم که انتظار می رفت با شیوع این آفت ۳۰۰ هزار تن گندم گلستان رو به نابودی رود اما توزیع سم سه برابر نیاز گندم کاران گلستانی در بازار موجب شد برخی از زمین های کشاورزی تا سه بار برای مقابله با این بیماری سم پاشی داشته باشند.

کد خبر: ۳۰۲٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha