۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
مردم خواهان واردات خودروی باکیفیت خارجی
یادداشت؛

مردم خواهان واردات خودروی باکیفیت خارجی

تبریز- مردم واردات خودروی باکیفیت را به اشتغال نیروهای خودروسازهای داخلی ترجیح دادند، این جمله بخشی از یادداشت علی عبدالهی فعال رسانه ای برای بازار است.

علی عبدالهی؛ بازار: اخیرا در یک نظرسنجی که توسط صدا و سیما انجام شد، ۹۲ درصد مردم واردات خودروی باکیفیت خارجی را به اشتغال ۳ میلیون نفر در صنعت خودرو و صنایع وابسته ترجیح دادند.

در طی سال‌های گذشته، خودروسازهای داخلی با استفاده از نیروی کار خود به‌عنوان ابزاری برای فشار بر جامعه و دولت، همواره تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران‌قیمت را توجیه کرده‌اند. اما این شیوه دیگر کارساز نیست.

نتایج اخیر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مردم به‌طور قاطع خواهان تغییر این وضعیت هستند. این پیام روشن است: نفع ۸۰ میلیون نفر از مردم کشور، از نفع ۳ میلیون نفری که در صنعت خودروسازی مشغول به کارند، مهم‌تر و اولویت‌دارتر است.

اینکه گفته می‌شود واردات خودروهای خارجی منجر به تعطیلی خودروسازهای داخلی می‌شود، یک مغلطه آشکار است. چرا باید رقابت آزاد و واردات خودروهای باکیفیت و به‌روز به بهای بقا و فعالیت خودروسازهای داخلی تمام شود؟ آیا نباید این صنعت، با جذب هزاران میلیارد تومان سرمایه و یارانه‌های مختلف، به ارتقاء کیفیت و رقابت‌پذیری فکر کند؟

این وضعیت نشان می‌دهد که نتیجه حمایت‌های بی‌حساب‌وکتاب و انحصاری‌کردن بازار برای این خودروسازها، نه‌تنها به بهبود وضعیت صنعت خودرو منجر نشده، بلکه آنها را به‌عنوان «لات کوچه خلوت» به جامعه معرفی کرده است.

زمانی که خودروسازها به‌جای تلاش برای ارتقاء محصولات خود، به تهدید و گروگان‌گیری نیروی کارشان روی می‌آورند، نشان‌دهنده ضعف و ناکارآمدی این سیستم است. مردم دیگر فریب این بازی‌ها را نمی‌خورند. وقت آن رسیده که بازار خودروی کشور آزاد شود تا مصرف‌کننده ایرانی هم از خودروهای باکیفیت و مناسب بهره‌مند شود.

کد خبر: ۳۰۲٬۵۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha