۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
احتمال حضور ایلان ماسک در دولت ترامپ قوت گرفت

احتمال حضور ایلان ماسک در دولت ترامپ قوت گرفت

ایلان ماسک در صورت پیروزی دونالد ترامپ، احتمالاً در دولت بعدی آمریکا مسئول «کمیسیون کارآمدی دولت» خواهد بود.

به گزارش بازار، دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده، اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا، ایلان ماسک را به‌عنوان مدیر «کمیسیون کارآمدی دولت» استخدام خواهد کرد. علاوه‌براین، ایلان ماسک با انتشار پستی در ایکس اعلام کرده که از هر فرصتی برای خدمت به آمریکا استقبال می‌کند.

دونالد ترامپ روز گذشته هنگام صحبت با «باشگاه اقتصادی نیویورک» به این موضوع اشاره کرد که مالک ایکس، یعنی ایلان ماسک با مدیریت این کمیسیون موافقت کرده است. این کمیسیون روی عملکرد مالی و عملکرد کلی دولت فدرال نظارت خواهد کرد و برای اصلاحات اساسی، توصیه‌هایی ارائه می‌دهد.

ایلان ماسک به استخدام دولت دونالد ترامپ درمی‌آید؟

چند هفته‌ای می‌شود که ایلان ماسک و دونالد ترامپ به ایده کمیسیون کارآمدی دولت اشاره می‌کنند، بااین‌حال صحبت‌های دیروز مهم‌ترین نشانه از احتمال حضور ماسک در دولت ترامپ محسوب می‌شود. با توجه به اینکه ماسک یکی از طرفداران ترامپ محسوب می‌شود، حضورش در دولت بعدی ترامپ چندان دور از انتظار نیست.

علاوه‌بر گفته دونالد ترامپ، ایلان ماسک هم با انتشار پستی در ایکس، احتمال حضورش در دولت ترامپ را قوت بخشیده است: «از هر فرصتی برای خدمت به آمریکا استقبال می‌کنم [و برای این کار] دستمزد، مقام یا شهرت نمی‌خواهم.»

با وجود گفته‌های ماسک و ترامپ، مشاور ارشد کمپین انتخاباتی ترامپ، «برایان هیوز»، گفته است که صحبت درباره پرسنل احتمالی دولت بعدی زود است، بااین‌حال آن‌ها از اشتیاق و حمایت ایلان ماسک استقبال می‌کنند.

چند هفته پیش ماسک حمایتش از ترامپ را اعلام کرد. پس از آن شاهد برگزاری مصاحبه‌ای میان این دو فرد بودیم. حالا هم بحث کمیسیون کارآمدی دولت جدی‌تر شده است. البته برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی واکنش مناسبی به این کمیسیون نداشته‌اند.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha