۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
تسلای جدید در راه است؛ مدل Y با ۶ سرنشین

تسلای جدید در راه است؛ مدل Y با ۶ سرنشین

دو نفر با آگاهی مستقیم از این موضوع گفتند که تسلا قصد دارد مدلی با شش سرنشین از خودروی مدل Y خود را از اواخر سال ۲۰۲۵ در چین تولید کند.

به گزارش بازار، یکی از منابع ناشناس گفت که تسلا از تامین کنندگان خواسته است تا بر این اساس برای افزایش دو رقمی تولید مدل Y در کارخانه خود در شانگهای آماده شوند.

کراس اوور مدل Y با فروش ۲۰۷ هزار و ۸۰۰ وسیله نقلیه از ژانویه تا ژوئن، پرفروش‌ترین خودرو در چین است، اگرچه سدان Seagull از بی‌وای‌دی در حال افزایش است.

طبق این گزارش، تسلا مدل Y را در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد و آن را تحت پروژه ای به نام Juniper که پنج سرنشین دارد و در اوایل سال ۲۰۲۵ به جای امسال عرضه خواهد شد، بازطراحی کرده است. اضافه شدن مدل ۶ سرنشین بر فشار رقبای داخلی در چین تاکید می کند.

در حالی که در ایالات‌متحده تسلا فناوری خودران و توسعه روباتاکسی را در اولویت قرار داده است، رقبای چینی از چهار رقیب مدل Y در سال جاری رونمایی کرده‌اند که شامل Onvo L۶۰ از نیو و ۷X از زیکر با فضای داخلی جادارتر و قیمت‌های پایین‌تر از مدل‌های پرچمدار است.

رویترز گزارش کرد که تسلا انتظار دارد به دلیل رشد قوی در شهرهای کوچکتر، فروش کلی خود در چین در سه ماهه سوم افزایش یابد، حتی اگر نیروی فروش خود را به عنوان بخشی از اخراج جهانی در ماه مه کاهش داد و به بهبود سودآوری اشاره کرد.

کد خبر: ۳۰۲٬۴۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha