۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
افزایش ۲۵ مگاواتی ظرفیت تولید برق شرکت نفت فلات قاره ایران
با راه اندازی نیروگاه منطقه عملیاتی قشم محقق می‌شود؛

افزایش ۲۵ مگاواتی ظرفیت تولید برق شرکت نفت فلات قاره ایران

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره از آغاز آزمایش و راه‌اندازی نیروگاه منطقه عملیاتی قشم و افزایش ۲۵ مگاواتی ظرفیت تولید برق این شرکت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت نفت فلات قاره، شهرام متوسل گفت: پروژه نصب و راه‌اندازی ۵ دستگاه توربوژنراتور سولار تاروس (T-۶۰) و تاسیسات زیربنایی Utility نیروگاه قشم با هدف تولید برق به ظرفیت ۲۵ مگاوات برای تامین برق تاسیسات نفتی منطقه قشم و پالایشگاه تازه‌ساخت گاز میدان هنگام در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع در منطقه گورزین جزیره قشم از سوی یکی از شرکت‌های داخلی ساخته شده است.

وی افزود: این پروژه شامل ۱۸۰۰ مترمربع ساختمان‌های اتاق برق و کنترل و دفاتر اداری و یک سوله محل نصب توربین‌ها به مساحت ۲۱۰۰ مترمربع است. از ۵ دستگاه توربوژنراتورهای سولار تاروس (T-۶۰) خریداری شده توسط کارفرما با توان نامی ۵ مگاوات برای هر دستگاه، ۳ دستگاه توربوژنراتور در سوله تجهیزات پروژه هم‌اکنون نصب شده‌اند. توربوژنراتورها به‌صورت دوگانه‌سوز (سوخت گاز و گازوئیل) توسط پکیج گاز با ظرفیت ۳۰ میلیون فوت‌مکعب گاز و پکیج گازوئیل مشتمل بر تانک ذخیره، مخازن ذخیره روزانه گازوئیل، پمپ‌های انتقال و دیگر تجهیزات کنترل و ابزار دقیق مربوطه قابلیت راه‌اندازی دارند.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه در فاز نخست پروژه، پست و تابلوهای برق به منظور تامین نیازهای منطقه قشم در سال ۹۶ راه‌اندازی شده است، گفت: ترانسفورمرهای برق، پکیج هوای فشرده، باطری و UPS، Filed Instruments، پکیج تهویه مطبوع (HVAC)، سیستم کنترل (DCS/ESD/F&G/PMS)، اویل‌کولرهای هوایی و Air Intake از دیگر تجهیزات این پروژه است.

متوسل افزود: هم‌اکنون سه دستگاه از توربوژنراتورهای سولار تاروس (T-۶۰) آماده راه‌اندازی و تامین ۱۵ مگاوات توان نامی برق جهت تغذیه مصارف موردنظر در منطقه قشم است که ظرفیت اضافه شده، اطمینان و پایداری تامین برق تاسیسات منطقه قشم شرکت نفت فلات قاره ایران را بهبود خواهد بخشید.

وی گفت: این پروژه با تکیه بر توان پیمانکاران و سازندگان داخلی و همکاری همه واحدهای ستادی و عملیاتی شرکت نفت فلات قاره به‌ویژه منطقه عملیاتی قشم، مدیریت تدارکات و امور کالا و با حمایت مدیریت ارشد شرکت به سرانجام رسیده و هم‌اکنون مرحله آزمایش و راه‌اندازی توربین‌ها درحال انجام است.

کد خبر: ۳۰۲٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha