۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
تأکید معاون وزیر نفت در امور گاز به توانمندسازی نیروی انسانی

تأکید معاون وزیر نفت در امور گاز به توانمندسازی نیروی انسانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: همان‌گونه که حفظ تأسیسات و تجهیزات از اولویت‌های سازمان است، نیروی انسانی و ظرفیت آن‌ها نیز باید به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های پراهمیت سازمان به‌طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بازار به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی در نخستین نشست کاری خود در جمع مدیران ارشد این شرکت، بیان کرد: بهره‌مندی از نیروهای مجرب، توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت‌های وجودی آن‌ها باید در سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: این نیروها برگ برنده سازمان هستند، نباید تنها آن‌ها را جذب و پس از کسب تجارب ارزنده بر اثر کم‌توجهی آن‌ها را کنار بگذاریم؛ بلکه باید از قابلیت‌های آن‌ها به خوبی بهره‌مند شد و از این سرمایه گرانبها مراقبت کرد.

معاون وزیر نفت افزود: در کنار نگاه انسان‌محور و تکریم آن، باید بر حفظ تأسیسات و تجهیزات موجود، نگهداشت و ارتقای آن‌ها اهتمام ورزید، ما باید به سمت و سویی برویم که داشته‌های خود را حفظ کنیم؛ همان‌طور که نیروها و سرمایه انسانی ما نیاز به توجه دارند تأسیسات و تجهیزات نیز نیازمند نگهداری و مراقبت دارند.

توکلی با بیان این‌که باید برای تأسیسات در حال بهره‌برداری خود، سیستم نگهداشت مناسبی داشته باشیم، گفت: رویکرد ما باید بر حفظ تأسیسات و تجهیزات موجود با اعمال هزینه در نگهداشت باشد تا بتوانیم از داشته‌های خود به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از مهد انرژی کشور، درباره کاهش گازهای مشعل توضیح داد: باید بدانیم که این موضوع یک تکلیف قانونی و از پروژه‌های اولویت‌دار شرکت ملی گاز ایران است که خوشبختانه از سال ۱۳۹۹ در این زمینه اقدام‌های خوبی انجام شده است و در ۱۴۰۱، به‌صورت یک برنامه، مدون در اختیار دست‌اندرکاران قرار گرفت و تبدیل به یک برنامه بلندمدت ۴ ساله شد؛ این در حالی است که در بحث کوتاه‌مدت، یعنی اصلاح فرایند، نیاز به برنامه مدونی داریم که هرچه سریع‌تر باید عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: بر این باورم که موارد مطرح‌شده در نشست‌های مدیریتی، به‌منزله حجت است و فرد مسئول، در قبال کارهای انجام‌شده و نشده، پاسخگو خواهد بود؛ بنابراین ضروری است Action Plan مربوط به پروژه کاهش گازهای مشعل تهیه و به‌طور منظم، گزارش پیشرفت آن ارایه شود.

توکلی در بخش دیگری از سخنان خود، اعلام کرد: در بحث نگهداری و تعمیرات اساسی واحدهای آماده به کار، باید نظارت و پیگیری بهتری داشته باشیم؛ به همین دلیل، بهترین گزینه در این زمینه، راه‌اندازی ویدئوکنفرانس‌هاست تا در نشست‌های هیئت‌مدیره به نتیجه اصلی و عملیاتی آن برسیم، درباره توربین‌ها هم به همین ترتیب باید، موارد را به درستی و با سرعت، بررسی و راهکارهای عملیاتی ارایه کنیم.

وی گفت: باید اشتباهات خود را بپذیریم و آن را تکرار نکنیم همچنین به الزام‌های قانونی احترام بگذاریم و با همگرایی، همسو با انجام رسالت و وظیفه خود که همانا تأمین پایدار و مطمئن گاز طبیعی است، با همه توان حرکت کنیم. فراموش نکنید، هرچه اعتبارتان بیشتر باشد، به مدارج عالی‌تر می‌رسید؛ در حالی که تخریب خود، به‌منزله تخریب یک صنعت است.

کد خبر: ۳۰۲٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha