۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
با تشدید مشکلات املاک چین، قیمت سنگ آهن به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد

با تشدید مشکلات املاک چین، قیمت سنگ آهن به زیر ۱۰۰ دلار سقوط کرد

در حالی که بدبینی نسبت به چشم انداز اقتصادی چین دوباره بر کالاهای صنعتی فشار می آورد، سنگ آهن به زیر ۱۰۰ دلار در تن سقوط کرد و این بازگشت را از بین برد.

بازار؛ گروه صنعت: مواد فولادسازی طی دو هفته گذشته تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافت، زیرا نشانه‌هایی مبنی بر پایان بدترین مسیر تابستانی فولاد چین ممکن است وجود داشته باشد. اما اخبار منتشر شده مبنی بر تشدید مشکلات املاک چین قیمت‌ها را در روز دوشنبه (دیروز) کاهش داد. بر اساس این گزارش رکود طولانی مدت املاک و مستغلات، تقاضای فولاد چین را تحت فشار قرار داده و موجی از ضرر را در سراسر صنعت به راه انداخته است. در گردهمایی هفته گذشته در پکن، مدیران ۱۸ تولیدکننده بزرگ کشور قول دادند که "خود انضباطی" بیشتری برای کاهش مازاد این فلز داشته باشند.

معاملات آتی سنگ آهن در ساعت ۱۵:۴۷ به وقت محلی در سنگاپور با ۳.۹ درصد کاهش به ۹۷.۱۰ دلار در هر تن رسید. همچنین معاملات آتی فولاد در شانگهای کاهش یافت.

در این گزارش آمده است: فعالیت کارخانه ها در چین برای چهارمین ماه متوالی در ماه اوت کاهش یافت، در حالی که آخرین آمار فروش املاک حاکی از بدتر شدن رکود مسکونی بود. یکی از بزرگترین توسعه دهندگان کشور اولین باخت خود را در بیش از دو دهه اخیر ثبت کرد. به طوری که شرکت Angang Steel در اعلامیه درآمد خود که هشتمین دوره متوالی را نشان می دهد گفت: "بهبود اساسی وضعیت نامناسب بازار آهن و فولاد دشوار است" در حالی که عرضه بیشتر از تقاضا است.

همچنین نشست هفته گذشته پکن توسط انجمن آهن و فولاد چین برای رسیدگی به فشارهای فزاینده بر این صنعت که هنوز حدود ۱ میلیارد تن در سال تولید می کند، تشکیل شد. این انجمن گفت که فولادسازان باید از "دور شدن" اجتناب کنند، عبارتی که نشان دهنده رقابت مخرب است که در سال های اخیر در چین رایج شده است. از سوی دیگر به گفته این انجمن، صنعت به فعالیت در شرایط رشد مداوم عادت کرده است و راه‌هایی برای مقابله با تقاضای کمتر هنوز توسط شرکت‌ها، گروه‌های صنعتی و دولت در حال بررسی است.

این گزارش حاکی است تعداد کمی از فولادسازان چینی در سال ۲۰۲۴ با کاهش قیمت ها سود به دست آورده اند و درخواست ها برای اقدام برای مهار بحران مازاد عرضه وجود دارد. این در حالی است که شرکت Angang Steel در سه ماهه دوم تقریباً ۱ میلیارد یوان (۱۴۰ میلیون دلار) ضرر خالص داشت که حدود ۱۵ درصد کمتر از یک سال قبل است.

از سوی دیگر طبق این گزارش، فلزات اساسی نیز به کاهش گسترده در بازارهای مالی آسیا پیوستند و فلز روی، که اغلب به تغییرات در بازار فولاد چین وابسته است، منجر به زیان ۱.۵ درصدی شد و مس نیز به میزان ۰.۲ درصد و آلومینیوم برای چهارمین روز کاهش یافت.

کد خبر: ۳۰۲٬۱۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha