۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
طارم ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

طارم ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند

زنجان- حسنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با اشاره به رتبه نخست استان در تولید زیتون کشور گفت: شهرستان طارم بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

روح الله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه زنجان در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید محصول زیتون، رتبه نخست کشور را دارد، گفت: بیش از ۲۱ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم شامل باغ های زیتون است .

وی ،با بیان اینکه شهرستان طارم در تولید زیتون رتبه اول تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور را دارد، ابراز کرد: شهرستان طارم بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،گفت: از حدود ۱۸۰ واحد فعال صنایع تبدیلی کشاورزی در استان زنجان، ۵۱ واحد در زمینه محصولات باغی مثل زیتون و کشمش، ۲۶ واحد در زمینه صنایع تبدیلی محصولات دامی مثل کشتارگاه، قطعه بندی و بسته بندی گوشت، ۶۷ واحد در زمینه محصولات زراعی مثل بسته بندی حبوبات و پوسته گیری غلات، ۱۸ واحد در زمینه انبار محصولات و ۱۶ واحد نیز در زمینه تولید خوراک فعالیت دارند.

حسنی تاکید کرد: شهرستان طارم بزرگترین تولید کننده زیتون کشور است و بیشترین روغن زیتون کشور نیز در این شهرستان تولید و تهیه می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شهرستان طارم بیش از ۲۰ نوع محصول کشاورزی تولید می کند و این برای استان باعث افتخار است.

کد خبر: ۳۰۲٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha