۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
توصیه های تشخیص مصلحتی به رئیس جمهور برای بنزین| راه کار مشکل سوخت فقط در افزایش قیمت نیست
پور ابراهیمی با بازار مطرح کرد:

توصیه های تشخیص مصلحتی به رئیس جمهور برای بنزین| راه کار مشکل سوخت فقط در افزایش قیمت نیست

محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن ارائه راه کارهایی برای رفع نا ترازی مصرف بنزین گفت: راه کار مشکل سوخت فقط در افزایش قیمت نیست و باید از چند جهت این روند طی شود.

به گزارش گروه ایران: رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با بازار با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره قیمت بنزین در اختیار دولت و مجلس است، گفت: در این زمینه قرار شده برنامه جامعی درباره بنزین تدوین شود و این مساله تنها مربوط به بحث قیمت نیست. اما شرایط و چگونگی اجرای آن هنوز اعلام نشده است.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه تغییر قیمت حامل های انرژی قبلا در دولت نهم و دهم تجربه کرده ایم، افزود: این موضوع در دولت وقت ماهها قبل از اجرای اصلاح قیمت اقدامات لازم در زمینه شناسایی دهک ها و بازپرداخت منابع انجام شد و سپس اصلاح قیمتی روی داد.

او با تاکید بر اینکه تجربه تلخی در زمینه قیمت بنزین نیز در دولت دوازدهم اتفاق افتاد، تصریح کرد: در آن زمان به دلیل اینکه بدون برنامه ریزی به یکباره افزایش قیمت انجام گرفت منجر بروز به اعتراضاتی در جامعه شد. بنابراین در مقطع کنونی اگر قرار باشد در زمینه حامل های انرژی اقدامی کنیم ابتدا باید چند برنامه انجام شود. نخست باید بازتوزیع منابع دیده شود. اگر تکرار اقدام دولت قبلی باشد قطعا نتیجه بخش نخواهد بود.

پورابراهیمی افزود: موضوع دیگر اینکه اصلاح قیمت بنزین در کشور باید به صورت تدریجی انجام شود. همچنین باید ترکیبی از تصمیم گیری ها متغیرهای کمی و قیمتی انجام شود. بنابراین نباید تنها بر تغییر قیمت تمرکز کرد. از طرف دیگر با جلوگیری از ناترازی ها در اقتصاد کشور باید لنگر قیمت ارز در کشور را محکم کنیم. در دولت نهم به این دلیل اصلاح قیمت بنزین با وجود برنامه ریزی موفق نبود که تغییرات نرخ ارز منجر شد عملا بار دیگر اختلاف قیمت بنزین افزایش یابد. از این رو اگر قیمت ارز در کنار اصلاح قیمت بنزین اتفاق بیفتد قطعا با برنامه می توان به موفقیت رسید.
 

کد خبر: ۳۰۱٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha