۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
ابعاد استاندارد میز ناهار خوری ۱۰ نفره؛ اشتباه نخرید!

ابعاد استاندارد میز ناهار خوری ۱۰ نفره؛ اشتباه نخرید!

برای خانواده‌های پرجمعیت یا کسانی که عاشق پذیرایی از مهمانان هستند، خرید میز ناهارخوری ۱۰ نفره هم‌زمان هم هیجان‌انگیز و هم چالش‌برانگیز است.

به گزارش بازار، برای خانواده‌های پرجمعیت یا کسانی که عاشق پذیرایی از مهمانان هستند، خرید میز ناهارخوری ۱۰ نفره هم‌زمان هم هیجان‌انگیز و هم چالش‌برانگیز است؛ به‌ویژه اگر فضا خانه محدود باشد! انتخاب چنین میزی نیازمند دقت و آگاهی کامل از ابعاد استاندارد آن است؛ چرا؟ چون یک میز ناهارخوری ۱۰ نفره فضای فراوانی را اشغال می‌کند. اگر ابعاد استاندارد را ندانید، پس از قرار دادن میزتان، با مشکل جابه‌جایی صندلی‌ها و حرکت در اطراف میز مواجه می‌شوید. در این مقاله، به بررسی دقیق ابعاد استاندارد میزهای ناهارخوری ۱۰ نفره بیضی، مستطیلی، مربعی و دایره‌ای می‌پردازیم تا با انتخاب درست، فضایی ایده‌آل و کاربردی برای صرف ناهار ایجاد کنید.

ابعاد میز ناهار خوری ۱۰ نفره بیضی؛ آیا این میز مناسب فضای شماست؟

ابعاد استاندارد میز ناهارخوری ۱۰ نفره بیضی شکل، قطر ۹۱ و طول ۲۱۳ سانتی‌متر است. این میزها علاوه‌بر ظرفیت ده نفر، امکان افزایش تعداد صندلی‌ها را نیز دارند؛ به دلیل شکل بیضی‌، می‌توان از فضای گوشه‌ها نیز برای نشستن استفاده کرد. در مقایسه با میزهای مستطیلی، میزهای ۱۰ نفره بیضی فضای کمتری را در آشپزخانه یا پذیرایی اشغال می‌کند. برای قرار دادن یک میز بیضی با ابعاد استاندارد، اتاق شما باید حداقل ۴۵۰ در ۳۳۰ سانتی‌متر باشد.

از سایر مزایای این ابعاد، امکان چیدمان مناسب ظروف و دکوراسیون میز بدون شلوغی است. همچنین برخلاف میزهای مربعی و دایره‌ای هنگام صرف غذا دسترسی همه افراد به ظروف روی میز بیضی ده نفره با ابعاد استاندارد آسان است. اگر می‌خواهید یک میز ناهارخوری جدید بیضی شکل بخرید باید به مکان نصب پایه‌های آن توجه کنید. باتوجه‌به کمتر بودن عرض این میزها نسبت به مدل دایره‌ای و مربع، محل نصب پایه‌های میز اهمیت بسیاری دارد تا فضای پای کافی برای افراد هنگام نشستن وجود داشته باشد.

ابعاد استاندارد میز ناهار خوری ۱۰ نفره؛ اشتباه نخرید!

انتخاب بهترین ابعاد میز ناهار خوری ۱۰ نفره مستطیل

ابعاد استاندارد یک میز ناهارخوری ۱۰ نفره مستطیلی، طول ۲۷۴ تا ۳۰۵ سانتی‌متر و عرض ۱۲۲ تا ۱۳۷ سانتی‌متر است. به دلیل گوشه‌های تیز، میزهای مستطیلی فضای بیشتری نسبت به مدل‌های بیضی‌شکل اشغال می‌کنند. برای قرار دادن یک میز ناهارخوری ۱۰ نفره مستطیلی با ابعاد استاندارد و داشتن فضای کافی برای حرکت در اطراف میز و جابه‌جایی صندلی‌ها، فضای شما باید حداقل ۴.۵ در ۳.۵ متر باشد. باید بدانید که امکان اضافه کردن صندلی به میزهای مستطیلی ۱۰ نفره وجود ندارد؛ زیرا نشستن در گوشه‌های تیز ممکن نیست.

همانند مدل بیضی، عرض این میزها نیز (در مقایسه با میزهای مربع و دایره) کم است؛ بنابراین، مطمئن شوید که فاصله پایه‌های میز امکان حرکت پاهای افراد دور میز را فراهم کند. میزهای مستطیلی هم برای دکوراسیون‌های کلاسیک و هم مدرن مناسب هستند؛ با خرید یک میز ناهارخوری چوبی مستطیل در رنگ‌های متناسب با سایر المان‌های تزئینی منزل‌تان، جلوه‌ای خاص به فضا ببخشید.

ابعاد استاندارد میز ناهار خوری ۱۰ نفره؛ اشتباه نخرید!

ابعاد میز ناهار خوری ۱۰ نفره مربعی؛ میزی مناسب فضای بزرگ

ابعاد استاندارد برای میز ناهارخوری ۱۰ نفره مربعی‌شکل ۱۵۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر است؛ باتوجه‌به این ابعاد، این میزها فضای بیشتری نسبت به میزهای بیضی و مستطیلی اشغال می‌کند. برای قرار دادن میز مربعی دو نفره در اتاق، باید حداقل ۳۶۰ در ۳۶۰ سانتی‌متر فضا داشته باشید تا رفت‌وآمد افراد و جابه‌جایی صندلی‌ها سخت نباشد. اگر فضای کافی ندارید، خرید میزهای مربعی را فراموش کنید و یک میز ناهار خوری تاشو بخرید. میزهای مربعی فضای کافی برای چیدن ظروف غذا فراهم می‌کنند، اما دسترسی به ظروفی که در مرکز میز قرار دارند کمی سخت است!

میزهای مربعی ۱۰ نفره، فضای پای کافی دارند، بااین‌حال باید به مکان نصب پایه‌ها توجه کنید. پایه‌های این میزها معمولاً در چهار گوشه نصب می‌شوند، بنابراین گاهی نشستن کنار گوشه‌های میز سخت است. همچنین، امکان افزودن صندلی‌های بیشتر به دور میزهای مربعی وجود ندارد.

ابعاد میز ناهارخوری ۱۰ نفره دایره‌ای؛ راحتی و زیبایی در فضای شما

میزهای ناهارخوری ۱۰ نفره دایره‌ای معمولاً با قطر ۲۱۰ تا ۲۴۰ سانتی‌متر طراحی می‌شود؛ این ابعاد به‌خوبی فضای لازم برای نشستن ده نفر را فراهم می‌کند و همه افراد به‌راحتی به ظروف غذا دسترسی دارند. یکی از مزایای میزهای دایره‌ای ۱۰ نفره، امکان افزودن صندلی است؛ به‌دلیل نداشتن گوشه‌های تیز، فضای بیشتری برای نشستن افراد در اطراف میز وجود دارد.

برای قرار دادن یک میز ناهارخوری ۱۰ نفره دایره‌ای، ابعاد اتاق‌تان باید حداقل ۴۶۰ تا ۴۹۰ سانتی‌متر باشد تا فضای کافی برای جابه‌جایی صندلی‌ها و حرکت در اطراف میز وجود داشته باشد. به‌طورکلی این میزها در مقایسه با مدل‌های مستطیلی یا مربعی فضای بیشتری در اتاق اشغال می‌کنند، اما به دلیل طراحی گرد، از نظر بصری جذاب‌تر هستند. همچنین، میزهای دایره‌ای معمولاً فضای پای کافی برای همه افراد دارند زیرا پایه میز معمولا در مرکز آن نصب می‌شود.

ابعاد استاندارد میز ناهار خوری ۱۰ نفره؛ اشتباه نخرید!

تجربه عالی از خرید میز ناهارخوری ۱۰ نفره با ابعاد استاندارد از بلج

هنگام انتخاب یک میز ناهارخوری ۱۰ نفره، آگاهی از ابعاد استاندارد آن‌ها نقشی مهم در جلوگیری از خرید اشتباه دارد! میزهای بیضی با اشغال فضای کمتر، مستطیلی با دسترسی آسان به همه ظروف‌ها و دایره‌ای با امکان افزودن صندلی، هر میز ویژگی‌های خاص خود را دارند. مهم‌ترین نکته این است که میزی مناسب با ابعاد اتاق‌تان بخرید.

اگر به فکر خرید میز ناهارخوری استاندارد و باکیفیت هستید، فروشگاه بلج بهترین انتخاب برای شماست. با خرید از بلج، از مزایای ویژه‌ای مانند ارسال رایگان به سراسر کشور برای خریدهای بیش از ۷ میلیون تومان بهره‌مند شوید. همچنین، شما می‌توانید محصولات متنوع بلج را به‌صورت حضوری در نمایندگی‌های فروش ببینید و بخرید. با خرید از بلج، مطمئن باشید که محصولی باکیفیت و با بهترین قیمت به دست شما خواهد رسید.

کد خبر: ۳۰۱٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha