درآمد تلگرام از ارزهای دیجیتال چقدر است؟

درآمد تلگرام از ارزهای دیجیتال چقدر است؟

گزارش‌ فایننشال تایمز نشان می‌دهد که تلگرام علاوه بر هولد کردن ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳، حدود ۴۰ درصد از درآمد خود را از فعالیت‌های مرتبط با این صنعت به دست آورده است.

به گزارش بازار، براساس گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، تلگرام در انتهای سال ۲۰۲۳ معادل ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال داشته‌ است.

طبق این گزارش، بخش زیادی از درآمدهای این شرکت از فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال به دست آمده‌ است. این فعالیت‌ها تحت عنوان «ولت ادغام‌شده» و «فروش کلکسیون‌ها» طبقه‌بندی شده‌اند.

این دو مورد مجموعا ۱۴۸ میلیون دلار درآمد ایجاد کرده‌اند که حدود ۴۰ درصد از کل درآمد تلگرام را تشکیل می‌دهد. ولت ادغام‌شده برنامه‌ای است که به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کرده، ارسال یا دریافت کنند و آن‌ها را مبادله نمایند.

پاول دوروف، بنیان‌گذار برنامه تلگرام، در این هفته توسط دادگاهی در فرانسه به تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی به واسطه سرویس‌ها و ابزارهای این برنامه متهم شده‌ بود.

تلگرام، تون کوین و فروش دارایی‌های کلکسیونی

در این گزارش در خصوص آیتم‌های کلکسیونی آمده‌ است:

تلگرام انواع مختلفی از آیتم‌های کلکسیونی (نام کاربری و شماره تلفن‌های مجازی) را به کاربران خود می‌فروشد. درآمد مربوطه در زمانی که کلکسیون به کاربر اختصاص داده می‌شود، شناسایی می‌شود. همچنین، امکان خرید و فروش کلکسیون‌ها بین خود کاربران هم وجود دارد و تلگرام کارمزد مربوط به تسهیل معاملات آن‌ها را دریافت می‌کند.

علاوه بر این فایننشال تایمز در این گزارش گفته‌ که تلگرام قبل از کاهش قیمت تون کوین ⮟ TON: $۵.۳۳۵ مقدار زیادی از این ارز دیجیتال را فروخته است.

این مقاله از فایننشال تایمز، به پاول دوروف شک و تردیدهایی را وارد کرده و می‌گوید که ارزش این برنامه حداقل ۳۰ میلیارد دلار است. دوروف ۱۰۰ درصد تلگرام را در اختیار دارد و این شرکت ۲.۳ میلیارد دلار تامین مالی خارجی از طریق اوراق قرضه قابل تبدیل از صندوق‌های ثروت دولتی، صندوق‌های مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاران متمرکز بر فناوری جذب کرده است.

اخیرا تلگرام‌ اعلام کرده بودکه حدود ۱ میلیارد کاربر دارد. با این حال مشخص نیست چه تعداد بات در این برنامه فعال است. در ماه‌های اخیر بازی‌هایی مانند همستر کامبت و نات کوین باعث شدند محبوب‌ترین تلگرام بین کاربران بازار ارزهای دیجیتال تقویت شود. گفتنی است که این بازی‌ها روی بلاک چین تون راه‌اندازی شده‌اند.

کد خبر: ۳۰۱٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha