۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
دوج‌کوین جان تازه‌ای می‌گیرد

دوج‌کوین جان تازه‌ای می‌گیرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، موفق شد حکم رد یک پرونده حقوقی را که وی و تسلا را به فریب سرمایه‌گذاران از طریق تبلیغ دوج‌کوین و دست‌کاری قیمت این میم‌کوین متهم می‌کرد، دریافت کند.

به گزارش بازار، این تصمیم قانونی که توسط قاضی دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده در منهتن صادر شده، یک پیروزی قابل‌توجه برای ماسک و جامعه کریپتو به‌شمار می‌رود و پرسش‌هایی را درباره آینده قیمت دوج‌کوین مطرح کرده است.

در این پرونده، سرمایه‌گذاران ادعا کرده بودند که ماسک و تسلا در معاملات داخلی دوج‌کوین دست داشته و از روش‌هایی همچون انتشار پست‌ در رسانه‌های اجتماعی، حضور در برنامه‌های تلویزیونی و جایگزینی موقت لوگوی توییتر با تصویر دوج‌کوین، برای افزایش بیش از ۳۶ هزار درصدی قیمت این میم‌کوین استفاده کرده‌اند، قبل از اینکه به قیمت پایین‌تر بازگردد.

در این پرونده ادعا شده بود که ماسک با فروش این ارز دیجیتال در اوج قیمت خود پس از دستکاری بازار، سود برده است.

به همین دلیل، سرمایه‌گذاران به‌دنبال خسارتی بالغ بر ۲۵۸ میلیارد دلار بودند.

تخلفی رخ نداده است

با این حال، تیم حقوقی ماسک استدلال کرد که هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که نشان دهد ماسک یا تسلا مالک کیف پول‌هایی هستند که در فعالیت‌های مشکوک به‌کار رفته‌اند یا اینکه در ارتباط با دوج‌کوین تخلفی رخ داده است.

قاضی دادگاه نیز با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران در اثبات ادعاهای خود در پنج نسخه مختلف از این پرونده که طی دو سال ثبت شده بود، ناکام مانده‌اند، در نهایت به نفع ماسک رأی داد و حکم رد این ادعاها را صادر کرد.

به دنبال انتشار این اخبار، قیمت دوج‌کوین تقریباً ۳ درصد افزایش یافت و از ۰.۰۹۸ دلار به ۰.۱۰۰۶ دلار رسید.

کد خبر: ۳۰۱٬۸۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha