۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
کیسان، برترین سامانه مودیان مالیاتی

کیسان، برترین سامانه مودیان مالیاتی

کلیدی‌ترین مؤلفه برای تحقق اهداف قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، استفاده از یک سامانه محوری با قابلیت‌هایی در زمینه تبادل مؤثر اطلاعات میان مؤدیان و سازمان امور مالیاتی کشور است.

به گزارش بازار، کلیدی‌ترین مؤلفه برای تحقق اهداف قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، استفاده از یک سامانه محوری با قابلیت‌هایی در زمینه تبادل مؤثر اطلاعات میان مؤدیان و سازمان امور مالیاتی کشور است. این سامانه تحت عنوان سامانه مؤدیان و در قالب مرجع نهایی ثبت، صدور و استعلام صورتحساب‌های الکترونیکی مؤدیان معرفی شده که از ارکان نظام مالیاتی هوشمند محصوب می‌شود.

سامانه مؤدیان از چندین زیرسامانه اصلی و فرعی تشکیل شده که این زیرسامانه‌ها در یک پیکربندی یکپارچه، الزامات و کارکردهای موردنیاز سازمان امور مالیاتی و مؤدیان را در زمینه‌هایی مثل جمع‌آوری اطلاعات، محاسبات مالیات بر ارزش افزوده، ارتقا ارائه خدمات الکترونیکی و تسهیل تعامل مؤدیان با سازمان فراهم کرده است. بر اساس مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰، محاسبات مالیات بر ارزش افزوده مؤدیان براساس اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی ثبت‌شده در این سامانه انجام خواهد شد.در سامانه مؤدیان به هر مؤدی کارپوشه‌ای ویژه اختصاص داده می‌شود که کلیه اطلاعات مالیاتی مؤدی از طریق کارپوشه قابل دسترس خواهد بود. برخی از اطلاعات مهمی که به صورت یکپارچه در کارپوشه مؤدیان قابل دسترس است به شرح زیر است:

  • اطلاعات حساب‌های تجاری مؤدی
  • اطلاعات صورتحساب‌های الکترونیکی
  • اطلاعات خریداران و فروشندگان کالا و خدمت
  • وضعیت صورتحساب‌ها در کارپوشه
  • اطلاعات اعتبار مالیاتی

و سایر موارد مشابه که به مؤدی در راستای درک عملکرد مالیاتی خود کمک می‌کند.

مشمولین حقیقی و حقوقی

اشخاص مشمول اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان: کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی موضوع فصل های چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات های مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۳ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مشمول این قانون هستند. در این قانون هرگاه از واژه مودی استفاده می‌شود، مراد، اشخاص مشمول است; مگر خلاف آن تصریح شده باشد.

شرکت معتمد مالیاتی

شرکت‌های معتمد سامانه مودیان، اشخاص حقوقی موردتایید سازمان امور مالیاتی هستند که باید آموزش‌ها و تجهیزات لازم به‌منظور ارسال صورتحساب الکترونیکی برای مودیان مالیاتی را فراهم کنند. وظایف اصلی شرکت‌های معتمد شامل آموزش حقوق و تکالیف قانونی مودیان و آموزش مقررات صدور صورتحساب الکترونیکی است. این شرکت‌ها موظف‌اند تا تسلط مودیان بر حقوق و تکالیف قانونی آن‌ها و همچنین بر مقررات صدور صورتحساب الکترونیکی را احراز کنند. هدف از این آموزش‌ها، آگاهی‌بخشی به مودیان در زمینه تعهدات و قوانین مالیاتی و اطمینان از اجرای صحیح آن‌ها است.

وظایف شرکت‌های معتمد مالیاتی

وظایف شرکت معتمد مالیاتی سامانه مودیان در آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۶ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس این ماده،سازمان امور مالیاتی می‌تواند برای موارد زیر، از خدمات شرکت‌های ایرانی معتمد ارائه‌کننده خدمات مالیاتی استفاده کند:

  • حصول اطمینان از عملکرد صحیح مودیان در خصوص صدور صورت حساب الکترونیکی
  • ثبت دقیق معاملات در سامانه مودیان
  • اطمینان از انجام تکالیف قانونی توسط مودیان
  • ارائه آموزش و مشاوره‌های فنی و غیر مالیاتی به مودیان از جمله: گزارش‌های الکترونیکی پرداخت، پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده و دریافت استعلام‌های مورد نیاز.

شرایط شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی، نحوه انتخاب، چگونگی ارتباط با سازمان و مودیان، تعیین تعرفه شرکت های معتمد مالیاتی و سایر مقررات مربوط به این شرکت‌ها، ظرف مدت شش ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تهیه شده و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید. علاوه‌بر این، این شرکت‌ها برای نصب و راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی نیز باید به مودیان مالیاتی کمک کنند. اگر افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند، به آموزش سامانه مودیان نیاز دارند، شرکت‌های معتمد سامانه مودیان باید در ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها کمک کنند. در ادامه انواع شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویژگی هایی که یک شرکت معتمد باید داشته باشد

  1. پاسخگویی سریع
  2. اطلاعات بروز مالیاتی
  3. راهنمایی جهت استفاده از سایت
  4. آگاه سازی مودیان از آخرین اخبار سامانه مودیان و قوانین پایانه‌های فروشگاهی
  5. کارشناسان پشتیبانی با اطلاعات بالا
  6. پیگیری سریع

شرکت معتمد مالیاتی کیسان در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ با هدف ارائه خدمات مالیاتی در راستای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تاسیس شده است. کنسرسیوم شرکت های پایه‌گذار این شرکت شامل فعالین صنایع پرداخت، نرم افزارهای سفارشی و تامین کنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات و خدمات مالی هستند. کیسان در تابستان ۱۴۰۱ به عنوان شرکت معتمد مالیاتی نوع ۱ مجوز فعالیت خود را از مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان دریافت و ارائه خدمات به مشتریان خود را با اجرای قانون از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۱ شروع کرده است. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور، شرکت معتمد مالیاتی کیسان، در حال حاضر رتبه اول از نظر تعداد مؤدی مالیاتی در میان شرکت‌های معتمد مالیاتی است.

ویژگی هایی که شرکت داده پردازی کیسان را معتمد ساخته است

  • کارشناسان خبره در زمینه راهنمایی مودیان
  • حفظ اطلاعات مودیان
  • ارائه تعرفه رایگان برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ‌ها
  • پشتیبانی آنلاین به صورت چت و تلفنی
  • پشتیبانی اختصاصی (پاسخگویی تا حداکثر ۱۵ دقیقه پس از ثبت درخواست)
  • پشتیبانی ریموت
  • امکان ایجاد کاربر فرعی با سطح دسترسی‌های متفاوت (مدیر مالی، حسابدار، سرپرست، تحصیل‌دار و ...)
  • پیگیری مشکلات مودیان و برطرف سازی در سریع ترین زمان ممکن
  • ثبت صورتحساب از طریق api
  • ثبت دسته‌ای صورتحساب با بارگذاری فایل اکسل
  • ارائه نرم افزار اختصاصی جهت ارسال صورتحساب‌ شرکت‌های بزرگ
  • کمترین میزان قطعی و خطا در ارسال اطلاعات به سامانه مودیان
  • نرم افزارهای تحت ویندوز، اندروید، iOS و PWA

کیسان، رتبه اول شرکت‌های معتمد مالیاتی

گزارش عملکرد شرکت‌های معتمد مالیاتی توسط مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان منتشر شد. طبق گزارشی که در خردادماه ۱۴۰۳ توسط مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان ارائه شد، شرکت داده‌پردازی کیسان، جایگاه اول را در میان شرکت معتمد مالیاتی را دارد.

مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اولین گزارش خود را بر مبنای فاز اول شاخص‌های اجرایی در ارزیابی شرکت‌های معتمد که در اسفند ماه ۱۴۰۲ به تصویب رسیده است، منتشر نمود. بر اساس این گزارش شرکت داده‌پردازی کیسان در بین شرکت‌های معتمد توانسته با محقق کردن اغلب شاخص‌ها رتبه اول را در بین شرکت‌های معتمد به‌ دست آورد..

سهم بازار کیسان

شاخص سهم بازار شرکت داده‌پردازی کیسان بر اساس این گزارش به شرح زیر است:
سهم کیسان در مؤدیانی که از طریق شرکت‌های معتمد مالیاتی اقدام به ارسال صورت‌حساب کرده‌اند به ترتیب زیر است:

سهم بازار ۶۱ درصدی در بخش مؤدیان حقیقی

سهم بازار اشخاص حقیقی

سهم بازار ۵۴ درصدی در بخش مؤدیان حقوقی

سهم بازار اشخاص حقوقی

شرکت داده‌پردازی کیسان در سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده‌است و در حال‌حاضر بیش از ۲۵ هزار مؤدی‌مالیاتی از طریق راهکارهای مختلف این شرکت صورتحساب‌های الکترونیکی خود را ارسال می‌نمایند.

در حال حاضر مؤدیان مالیاتی در ۳۱ استان و ۷۵۰ شهر مختلف از خدمات کیسان استفاده می‌نمایند. کیسان با بیشترین پراکندگی جغرافیایی توانسته علاوه بر استان تهران، در اکثر استان‌های ایران از جمله کرمان، آذربایجان غربی، قم و خراسان جنوبی راه را برای تحقق شاخص‌های عملکردی خود باز کند.

با توجه به فراخوان صنف طلا و جواهر، تعداد مؤدیان و تعداد صورت‌حساب‌های ارسالی مؤدیان این صنف نیز به‌عنوان یکی دیگر از شاخص‌های فرعی بررسی گردیده است.
طبق این گزارش در صنف طلا و جواهر ۲۰۹۶ مؤدی‌مالیاتی اقدام به ارسال صورتحساب الکترونیکی کرده‌اند که ۳۹.۶ درصد آن‌ها مشتریان کیسان بوده‌اند.

سهم بازار صنف طلا و جواهر

نرم‌افزار زرسان به‌عنوان راه‌حلی عملی و آسان برای مؤدیان صنف طلا و جواهر تاثیر به سزایی در به‌دست آوردن این اعتماد و آمار ایفا نموده است.

متقاضیان مشمول ثبت صورتحساب در سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی می‌توانند جهت ثبت صورتحساب‌های خود و ارسال آن‌ها به سامانه مودیان، از«پایانه فروشگاهی کیسان» استفاده نمایند.

در صورتی که تا بحال اقدامی‌جهت ثبت صورتحساب‌های خود نداشته‌اید، می‌توانید تنها در ۵ مرحله ثبت نام خود را تکمیل نموده و لحظاتی پس از تکمیل ثبت نام اقدام به ثبت صورتحساب الکترونیک نمایید.

همین حالا صورتحساب خود را ثبت کنید!

کد خبر: ۳۰۱٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha