۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
افزایش تبادلات تجاری با اتحادیه اوراسیا با تقویت ارتباطات تجار ایرانی و ارمنستانی
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس خبرداد؛

افزایش تبادلات تجاری با اتحادیه اوراسیا با تقویت ارتباطات تجار ایرانی و ارمنستانی

تبریز-معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با تقویت ارتباطات میان تجار ایران و ارمنستان، تبادلات تجاری با سایر کشورهای اتحادیه اوراسیا افزایش می یابد.

به گزارش بازار، علی نوید در نشست با هیات تجاری ارمنستان با اشاره به تولید ۳۰۰ نوع کالا در منطقه آزاد ارس، افزود: این کالاها در بخش‌های مختلف اعم از سلولزی، چوب و مبلمان، خودرو و صنایع وابسته، مصالح ساختمانی، فلزی، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، پوشاک، نفت و گاز و مواد شیمیایی تولید می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارمنستان می‌تواند اقلام مورد نیاز بازار خود را از تولیدات منطقه آزاد ارس تامین کند، اظهار کرد: مزیت دیگر این منطقه برای ارمنستان، بهره‌وری حداکثری از مرز نوردوز است و این کشور می تواند از ظرفیت این منطقه آزاد ارس برای انبار و انتقال کالا استفاده کند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه میزان تبادل تجاری ایران و ارمنستان به ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است، گفت: ارمنستان می‌تواند از طریق مرز نوردوز کالاهای مورد نیاز خود از هند و چین را هم تامین کند.

نوید، با بیان اینکه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، تجارت، کشاورزی و گردشگری، ایده‌های سرمایه‌گذاری در ارس آماده ارایه است، ادامه داد: یک غرفه در مرکز تجاری ایرانیان در ارمنستان مربوط به سازمان منطقه آزاد ارس است که تولیدات واحدهای تولیدی منطقه جهت معرفی به بازار این کشور در آن محل به نمایش گذاشته شده است.

کد خبر: ۳۰۱٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha