۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۱
معاملات خودرو با نظارت دولت ایمن می شود| گام جدی وزارت صمت برای بهبود معاملات خودرویی
بازار گزارش می دهد؛

معاملات خودرو با نظارت دولت ایمن می شود| گام جدی وزارت صمت برای بهبود معاملات خودرویی

کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: سکوهای معاملات خودرویی با نظارت دولت و همکاری پلیس شفاف و ایمن می شود.

امید محمدی؛ بازار: ظهر امروز در محل وزارت صمت، نشستی با حضور صابر مهری معاونت راهبردی قوه قضائیه، امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، کشتکار نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اصحاب رسانه جهت رونمایی از دستآوردهای مرکز توسعه تجارت الکترونیک (معاملات خودرو و سامانه ستاد) و آئین آغاز به کار معاملات خودرو در سکوهای بخش خصوصی توام با رونمایی از امکان برگزاری مزایده های اجرای ثبت قوه قضائیه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت برگزار شد.

کلاهدوزان: سالانه ۶ تا ۷ میلیون تعویض پلاک در سکوهای مذکور انجام می شود، بنابراین ظرفیت تجارت الکترونیکی در این حوزه می‌تواند شفافیت و اعتمادسازی را افزایش دهد

معاملات خودرویی زیر ذره بین

سخنران نخست این همایش امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بود که با اشاره به معاملات خودرویی و ایجاد اعتماد سازی در این فضا گفت: دو اقدام مهم در حوزه معاملات خودرو در سکوهای تجارت الکترونیکی بخش خصوصی به نتیجه رسیده است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به اقداماتی که بیش از یک سال پیگیری شدند، بیان کرد: اکنون امکان اجرای معاملات خودرو سکوهای بخش خصوصی فراهم شده است.

کلاهدوزان با بیان اینکه پلتفرم ها و سکوهای معاملات خودرویی یکی از مهم ترین حوزه های تجاری کشور هستند، توضیح داد: سالانه ۶ تا ۷ میلیون تعویض پلاک در سکوهای مذکور انجام می شود، بنابراین ظرفیت تجارت الکترونیکی در این حوزه می‌تواند شفافیت و اعتمادسازی را افزایش دهد. از سوی این نوع معاملات مشکلاتی ازقبیل توقیف خودرو و جعل امضا را کاهش می دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: هماهنگی با قوه قضاییه انجام شده که آیین نامه ها و شیوه نامه های تصویب شده قابلیت اجرایی در شرکت های بخش خصوصی را داشته باشد، این شرکت ها آماده آغاز به کار هستند.

وی افزود: این سکوها انحصاری نخواهند بود و شرکت‌های جدید نیز می‌توانند وارد این بازار شوند. بازار معاملات آنلاین خودرو به یکی از بازارهای اصلی و شاخص حوزه تجارت الکترونیک کشور تبدیل شود و از نوآوری‌ها و خدمات بخش خصوصی باید بهره‌مند گردد.

کاهش شکایت معاملات خودرویی

صابر مهری معاونت راهبردی قوه قضائیه به‌ عنوان سخنران دوم این همایش در خصوص آغاز به کار سامانه ستاد گفت: سکوهای معاملات آنلاین خودرو سبب کاهش کلاهبرداری و شکایت های قضایی در خصوص معاملات خودرویی می شود.

معاونت راهبردی قوه قضائیه با بیان اینکه چالش اصلی در معاملات خودرو فقدان اطلاعات صحیح است، بیان کرد: این سامانه امکان دسترسی و بررسی جزئیات و مشخصات فنی و انتظامی را برای خریدار امکان پذیر می کند.

وی افزود: روزانه ۲ میلیون تردد در مجمع‌های قضایی انجام می‌شود و بخش قابل توجهی از این ترددها امکان الکترونیکی‌ شدن دارند.

کشتکار عضو ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی به بازار گفت: در حقیقت اگر دولت سیستمی راه اندازی می کنند، علاقمند به ورود در حوزه خودرو است

پاسخ عضو ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی به بازار

کشتکار عضو ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی به عنوان سخنران پایانی این جلسه، گفت: در تلاش هستیم جهت افزایش کیفیت معاملات خودرویی بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، بنابراین اجباری در استفاده از بسترهای رسمی برای خریدار و فروشنده وجود ندارد. بخش خصوصی در ارائه خدمات می تواند مدافع مشتریان باشد. بنابراین معاملات خودرویی با نظرات دولت می تواند از کلاهبرداری در این بازار بکاهد.

عضو ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی در پاسخ به پرسش خبرنگار بازار مبنی بر اینکه دولت علاقمند به ورود در معاملات خودرو در بازار است، گفت: بله در حقیقت اگر دولت سیستمی راه اندازی می کنند، علاقمند به ورود در حوزه خودرو است. هدف اصلی سامانه ها و بستر های رسمی معامله خودرو تسهیل فرآیند خرید و فروش و کاهش مشکلات این حوزه است. زیرا در این بسترها مبایعه نامه تحت نظر پلیس تنظیم و امکان کلاهبرداری کاهش می یابد.



کد خبر: ۳۰۱٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha