۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
۱۰ پروژه عمرانی راهسازی در شرق استان سمنان کلنگ زنی شد
در گفتگویی مطرح شد؛

۱۰ پروژه عمرانی راهسازی در شرق استان سمنان کلنگ زنی شد

شاهرود- مدیران راه و شهرسازی شرق استان سمنان از کلنگ زنی ۱۰ طرح عمرانی و راهسازی در محورهای مواصلاتی شهرستان های شاهرود و میامی خبر می دهند.

بازار، گروه استان ها: استان سمنان دارای دو اداره کل راه و شهرسازی در سمنان و شرق استان سمنان است که هر کدام سهم خوبی از طرح های هفته دولت سال جاری داشتند به خصوص در مقوله راهسازی، بهسازی معابر، روشنایی معابر و نهضت ملی مسکن اقدامات خوبی از این دو اداره کل در سراسر استان شاهد بودیم.

ادارات کلی که این روزها در کنار مقوله مهم راهسازی، عنایت ویژه ای هم به طرح نهضت ملی مسکن دارند و در شهرها و روستاهای مختلف استان سمنان وظیفه تامین و تسطیح و آماده سازی زمین ها را در کنار شهرداری ها بر عهده دارند تا مردم بتوانند از این طریق به راحتی مالک خانه شوند در این مسیر اما ادارات کل راه و شهرسازی نقشی مهم و حساس دارند و این روزها بیشترین تلاش را می کنند.

برای بررسی عملکرد اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان شامل شهرستان های شاهرود و میامی که ۴۰ درصد کل مسیرهای مواصلاتی استان در آنها قرار گرفته با امیر عمیدی مدیرکل این مجموعه به گفتگو نشستیم او در این مصاحبه تمام طرح های عمرانی و قابل کلنگ زنی شرق استان را طی هفته دولت شرح می دهد. او همچنین در این گفتگو از تحویل برخی واحد های نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود به متقاضیان همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی خبر می دهد موضوعی که رضایتمندی مردم شهرستان را نیز به دنبال داشت.

ابتدا درباره ۱۰ طرح قابل کلنگ زنی توضیح دهید.

در طول هفته دولت در شهرستان های شاهرود و میامی ۱۰ طرح عمرانی و راهسازی کلنگ زنی شد. پروژه ۲۴۰ واحدی نهضت ملی مسکن متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شاهرود یکی از این طرح ها است که با حضور مسئولان کلنگ آن بر زمین خورد.

عملیات اجرایی پروژه ۳۰۰ واحدی نیروی انتظامی شاهرود نیز در این ایام آغاز شد همچنین پروژه مسکن زیباسازان ویژه تاکسی رانی و تاکسی داران شاهرودی و آماده سازی زمین ۷.۴ هکتاری نهضت ملی مسکن در میامی از دیگر طرح های کلنگ زنی شده در هفته دولت در شرق استان سمنان محسوب می شوند.

کلنگ زنی بخش دیگری از پروژه فنس کشی کریدور یوز در عباس آباد میامی انجام شد

عملیات اجرایی بهسازی و ایمن سازی سه راهی دهملا در شاهرود هم آغاز شد ایمن سازی و اصلاح تقاطع های حادثه خیز و دور برگردون های محور شاهرود به آزاد شهر از دیگر طرح هایی است که در هفته دولت در شاهرود شاهد آغاز عملیات اجرایی آنها بودیم.

کلنگ زنی بخش دیگری از پروژه فنس کشی کریدور یوز در عباس آباد میامی دیگر طرح بود این طرح با هدف حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گونه ارزشمند جانوری در دست اجرا است. عملیات بهسازی محور قلعه نو خرقان به روستای ابر در بخش بسطام و عملیات تراش و لکه گیری آسفالت محور کاهک به میامی از دیگر طرح هایی است که از هفته دولت سال جاری شاهد آغاز عملیات اجرایی آنها بودیم.

بهسازی راه ها یکی از مطالبات مردم است در این خصوص هم پروژه جدیدی دارید؟

بله؛ عملیات روکش آسفالت محور دامغان- شاهرود و سپس کاهک از مسیر محدوده کمربندی شهر شاهرود از دیگر طرح هایی است که آغاز عملیات اجرایی آن همزمان با هفته دولت ۱۴۰۳ آغاز شد هدف از اجرای این طرح ها ارتقای خدمت رسانی به مردم و همچنین افزایش ایمنی و بهبود وضعیت فیزیکی راه ها است.

۱۰ پروژه عمرانی راهسازی در شرق استان سمنان کلنگ زنی شد

و درباره طرح هایی که در این روزهای اخیر روزانه افتتاح می شود هم توضیح دهید.

ابتدا باید گفت که ۱۸ پروژه عمرانی و راهسازی در شهرستان های شاهرود و میامی طی هفته دولت به بهره برداری رسیده است که از جمله آنها می توان به لکه گیری و روکش آسفالت بیارجمند به بردسکن به طول۱۴ کیلومتر اشاره کرد همچنین بهسازی روکش آسفالت میامی جاجرم و بالعکس به طول ۴۲ کیلومتر با اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان از دیگر طرح های افتتاح شده در این ایام است.

لکه گیری و روکش آسفالت محورهای دامغان- شاهرود و میامی به سمت کاهک در ۱۳ قطعه جمعاً به طول حدوداً ۳۵ کیلومتر از اعتبارات ملی، تعریض ابنیه فنی و ایمن سازی محور مجن به طول دو هزار و ۸۰۰ متر و اجرای آسفالت شش سانتی متری و تعریض و اجرای هفت دستگاه ابنیه فنی آبرو از دیگر طرح های هفته دولت در شاهرود و میامی بوده است.

روکش محور های روستایی مانند تاش، ابرسج، شهرک نوین شاهرود و ... با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان تکمیل محور سرتخت به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان، اجرای راهسازی و ابنیه فنی رضا آباد و روکش هشت کیلومتر از مسیر با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح های افتتاح شده هفته دولت در شاهرود است.

۱۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن پروژه ۴۸ واحدی بنیاد مسکن شاهرود تحویل داده شد

تکمیل محور روستای ارمیان در میامی به طول ۸.۲ کیلومتر، محوطه سازی پروژه روهام ابنیه و سرند گلوبال از اعتبارات ملی و افتتاح و تکمیل عملیات خاکی فاز اول طرح نهضت ملی مسکن کلاته خیج به میزان شش و نیم هکتار و آماده سازی و عملیات خاکی نهضت ملی مسکن بیارجمند به میزان ۱۰ هکتار از دیگر طرح های هفته دولت سال جاری راه و شهرسازی شرق استان سمنان است.

در خصوص مسکن اشاه کردید در شاهرود چطور؟

تحویل ۷۵ واحد مسکونی خود مالکی در شاهرود تحویل ۳۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن پروژه ۹۶ واحدی کوثر از طرح های حوزه مسکن در شهرستان شاهرود است که در هفته دولت سال جاری طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی مورد بهره برداری و تحویل قرار گرفت که رضایتمندی خوب مردم را هم به دنبال داشت.

در این ایام همچنین ۱۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن پروژه ۴۸ واحدی بنیاد مسکن و ۴۸ واحد نهضت ملی مسکن خود مالکی موسوم به تاکسی رانی شاهرود تحویل متقاضیان شد و شاهد بهره برداری از آنها بودیم.

بدنه سازی محور تکیه زنجیری شاهرود به میزان ۲۸۰ متر مربع و اعتباری برای ۲۰ هزار متر مربع از محل اعتبارات ملی و اتمام عملیات خاکی ۱۱.۸ هکتاری نهضت ملی مسکن میامی با اعتبار هفت میلیارد تومان از دیگر طرح هایی بود که طی هفته دولت سال جاری شاهد بهره برداری آنها بودیم.

کد خبر: ۳۰۱٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha