۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۴
قیمت آریزو ۸ بزودی اعلام می‌شود

قیمت آریزو ۸ بزودی اعلام می‌شود

فونیکس آریزو ۸ محصول جدید مدیران خودرو است که برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۳ رونمایی شد و هم اکنون در آستانه ورود به بازار قرار دارد.

به گزارش بازار،‌ این خودرو که در حال حاضر لوکس ترین سدان مونتاژی در ایران محسوب می شود، در انتظار تصمیم نهایی سازمان حمایت و شورای رقابت برای قیمت گذاری رسمی است.

با توجه به حضور برادران کوچک تر آریزو۸ در بازار، یعنی آریزو ۵ و ۶ می توان حدود قیمتی را برای این خودرو پیش بینی کرد.

اواخر سال گذشته در حاشیه تست درایو آریزو ۸ در پیست آیلند، قیمت آریزو ۸ در حدود ۲ میلیارد تومان اعلام شد؛ این در حالی است که با شروع سال جدید و افزایش تعرفه‌هایی مانند مالیات بر ارزش افزوده، گواهی اسقاط، واردات قطعات منفصله و ... قیمت تمام شده خودروها افزایش یافت. حالا باید دید شورای رقابت چه عدد نهایی برای این خودرو در نظر خواهد گرفت.

نگاهی به مشخصات فنی آریزو ۸

آریزو ۸ از یک موتور ۲ لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس ۷ دنده دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می کند.

فونیکس آریزو ۸ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو و عقب از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند.

آپشن ها و امکانات رفاهی آریزو ۸

چری آریزو ۸ به ۱۰ ایربگ برای راننده، سرنشین جلو، جانبی جلو، جانبی عقب، زانویی راننده، زانویی سرنشین و پرده ای مجهز است. مواردی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و رادارهای مختلف، به ایمن تر کردن تجربه رانندگی با این خودرو کمک شایانی می کنند.

آریزو ۸ همچنین به مجموعه‌ای کامل از سیستم های دستیار رانندگی ADAS نیز مجهز است.

آپشن های رفاهی این خودرو شامل مواردی نظیر شیشه بالابرهای اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ منطقه ای با دریچه برای ردیف عقب و خوشبوکننده کابین، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم اتو استارت/استاپ، سیستم روشن کردن خودرو از راه دور با ریموت، سقف پانوراما، صندلی های جلو برقی، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب، مموری صندلی و آینه های جانبی، کول باکس، هات باکس، سیستم مولتی مدیا با مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی به همراه ۱۲ بلندگو و دکمه های کنترل از روی فرمان، گرمکن غربیلک فرمان، کروز کنترل، شارژر وایرلس گوشی موبایل، سنسور TPMS، کامپیوتر سفری، اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین ۳۶۰ درجه، درایو مود، سنسور نور، سنسور باران، ترمز پارک برقی و اتوهلد می شوند.

کد خبر: ۳۰۱٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha