۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
جنجال اکران انیمیشن ایرانی در سرزمین های اشغالی!

جنجال اکران انیمیشن ایرانی در سرزمین های اشغالی!

اکران انیمیشن ایرانی بچه زرنگ با نام ببر سخنگو واکنش های زیادی را در سرزمین های اشغالی برانگیخته است.

به گزارش بازار، اکران انیمیشن ایرانی بچه زرنگ با نام ببر سخنگو در سینماهای سرزمین های اشغالی سر و صدای زیادی را ایجاد کرده و با اعتراض صهیونیست ها مواجه شده است. معترضین می گویند این انیمشین پر از نماد های مذهب شیعه و تبلیغاتی برای ایران است.

به نوشته محقق اسراییلی دانشگاه حیفا، بچه زرنگ در دو روایت تهیه شده؛ نسخه‌ای برای اکران در ایران و نسخه‌ای دیگر برای سایر نقاط جهان.
شرکت پخش محصولات سینمایی با نام «رد کیپ» در واکنش به جنجال ایجاد شده تأکید کرده که یک شرکت فرانسوی که در کار توزیع فیلم شهرت دارد، این انیمیشین را از مالزی خریداری کرده است.

این شرکت در بیانیه خود همچنین اشاره کرده است که مالزی به خاطر خدمات انیمیشن خود در جهان آوازه دارد و شرکت‌های بسیاری در اروپا و آمریکا به همکاری با آن علاقه دارند.

«رد کیپ» بدون اشاره به نام ایران در ساخت انیمیشن افزوده است که ادعاهای مطرح شده در حد توهم است که ریشه در عدم درک از نحوه توزیع و اکران فیلم‌ها در اسرائیل دارد. این شرکت تأکید کرده که تمامی درآمد فیلم در اسرائیل استفاده خواهد شد و به سینماهایی که آن را اکران می‌کنند و به شرکت توزیع‌کننده تعلق می‌گیرد و هر نوع ادعای دیگر به کارکنان و تیم‌های اسرائیلی لطمه می‌زند.

این شرکت اضافه کرد که با «عشق فراوان» فیلم‌های زیادی را در ماه‌های اخیر برای کودکان آواره جنگی اسرائیلی اکران کرده است. اشاره این شرکت به کودکان خانواده‌هایی است که خانه خود را در شهرهای شمالی اسرائیل ترک کرده یا هزاران کودک اسرائیلی که مدت زیادی از خانه‌های خود در جنوب اسرائیل دور بودند و به تازگی بخشی از آن‌ها به شهر محل زندگی خود بازگشته‌اند.

با این حال، برخی رسانه‌های اسرائیل از توضیحات «رد کیپ» قانع نشده‌اند. شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل نوشت فیلم ایرانی که درآمد آن برای غزه است، در اسرائیل به روی اکران است. روزنامه «مکور ریشون» نوشت انیمیشن ایرانی با پیام‌های «مملو از خشونت» به سینمای اسرائیل رسوخ کرده است. سایت «سروگیم» اکران فیلم ایرانی در اسرائیل را باعث حیرت نامید.

جنجال اکران انیمیشن ایرانی در سرزمین های اشغالی!

گفتنی است بچه زرنگ ساخته گروه هنر پویا یک فیلم پویانمایی در ژانر ماجراجویی محصول ۱۴۰۱ به کارگردانی بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمدجواد جنتی، نویسندگی علی رمضان و تهیه کنندگی حامد جعفری است. هومن حاجی عبداللهی، جواد پزشکیان، هدایت هاشمی و میرطاهر مظلومی به سرپرستی سعید شیخ‌زاده گروه صداپیشگان فیلم را تشکیل می‌دهند.

بچه‌زرنگ ماجراجویی‌های پسربچه‌ای به نام محسن را روایت می‌کند که می‌خواهد مثل ابرقهرمان‌ها به دیگران کمک کند؛ تا اینکه ظاهرشدن یک ببر، او را به آرزوی همیشگی‌اش، تبدیل شدن به یک ابرقهرمان، نزدیک می‌کند. این سومین انیمیشن سینمایی گروه هنر پویا بعد از شاهزاده روم (۱۳۹۳) و فیلشاه (۱۳۹۶) محسوب می‌شود.

بچه زرنگ پیشتر در ایران، روسیه و ترکیه اکران شده است.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha