۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۶
تحمیل زیان به سهامداران کاغذسازی کاوه
فغان سهامداران از نوسان گیری حقوقی ها چکاوه

تحمیل زیان به سهامداران کاغذسازی کاوه

دعوای مدیران در شرایطی سهامداران چکاوه را تحت تاثیر قرار داده است که قیمت سهام این شرکت سال گذشته در بهار حدود ۸۵۰ تومان بود و حالا به ۲۶۰ تومان رسیده است.

بازار؛ گروه بورس: کاغذسازی کاوه با نماد چکاوه از بهار سال گذشته تاکنون ۷۰ درصد قیمت سهام آن کاهش داشته است. عملا هر صف خریدی در چکاپه فرصت خروج از آن شده است. چراکه قیمت سهام آن روندی نزولی دارد و احتمالا تا ۵۰۰ تومان افت پیدا می‌کند.

امیرسامان اسفندیاری از سال ۹۸ با مدرک صنایع غذایی سکاندار صنایع کاغذ سازی کاوه یکی از شرکت های فرعی هلدینگ سلولزی وابسته به شستا را در دست گرفت.

زیان خالص این شرکت در سال گذشته حدودا به ۳۶میلیارد تومان رسید. براساس گزارش‌هایی که منتشر شده درآمدهای این شرکت در ۵ ماهه ابتدایی امسال با کاهش ۴۲ درصدی نسبت دوره مشابه سال قبل همراه بود. همچنین میزان تولیدات شرکت در طی مدت زمان مورد گزارش با افت ۴۰ درصدی روبرو شده است.

علاوه بر مواد فوق طبق بند۹ گزارش سازمان بازرسی انتصاب اسفندیاری به عنوان عضو موظف هیئت مدیره صنایع کاغذسازی کاوه برخلاف معرفی نامه صادره توسط مدیرعامل وقت تاپیکو بوده است. به منظور احقاق حق این شرکت نامبرده باید حدودا ۵۷۶ میلیون تومان به کاغذ سازی کاوه بازگرداند و در صورت عدم پرداخت مبلغ فوق هلدینگ سلولزی به عنوان سهامدار عمده حق دارد در این خصوص اقدام به طرح دعوی نماید.

این دعوای مدیران در شرایطی سهامداران چکاوه را تحت تاثیر قرار داده است که قیمت سهام این شرکت سال گذشته در بهار حدود ۲۶۰۰ تومان بود و حالا به ۷۹۰ تومان رسیده است. این شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ تیر ۱۴۰۲ حدود ۹۰ ریال سود به ازای هر سهم ساخته بود. ولی در سال مالی منتهی به ۳۰ تیر ۱۴۰۳ این شرکت به ازای هر سهم ۲۶۶ ریال افت ۱۰۰ ثبت شده است. این شرکت در سه ماهه اخیر زیان ساخته که به نسبت سود ۹۰ تومانی مدت مشابه سال گذشته نشانه ادامه روند نزولی سودآوری این شرکت است.

ادامه زیان با افت بازدهی چکاوه همراه شده است. به‌طوری که در سه ماهه جاری کاهش بازدهی چکاوه به ۳۱ درصد رسیده است. همچنین در یک ساله بازدهی منفی چکاوه به ۶۰ درصد رسیده است. در حال حاضر بسیاری از سهامداران شرکت‌های کاغذی از نوسان گیری حقوقی ها آسیب جدی دیده اند. بسیاری معتقدند که احتمالا فساد در این شرکت‌ها وجود دارد که به یکباره از سود به زیان سنگین رسیده‌اند.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha