۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
جوی پایدار در اغلب مناطق کشور| رگبار پراکنده باران در ۳ استان

جوی پایدار در اغلب مناطق کشور| رگبار پراکنده باران در ۳ استان

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (سه‌شنبه) در اغلب مناطق جوی پایدار حاکم است و به‌تدریج از ساعات بعد از ظهر با گذر موج تراز میانی از شمال شرق کشور، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

به گزارش بازار از سازمان هواشناسی، امروز (سه‌شنبه) در اغلب مناطق جوی پایدار حاکم است و به‌تدریج از ساعات بعد از ظهر با گذر موج تراز میانی از شمال شرق کشور، در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ابرناکی و رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

فردا (چهارشنبه) در مازندران، غرب گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی واقع در زنجان، قزوین، تهران و غرب سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد. همچنین در دامنه های جنوبی البرز و ارتفاعات شرقی زاگرس واقع در همدان، مرکزی و قم، افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

پنجشنبه و جمعه فقط در ارتفاعات مازندران و تهران ابرناکی گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می دهد.

شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور پیش بینی می‌شود.

قابل ذکر است طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی و مرکز کشور تداوم خواهد داشت. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد در نوار شرقی و مرکز کشور افزایش یافته و در منطقه زابل خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

در این مدت در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد و شرق دریای خزر مواج می‌شود.

آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری در بعدازظهر با افزایش ابر و سرعت باد همراه خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۹ و کمینه دمای آن ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، مردم پایتخت امروز (سه‌شنبه، ششم شهریور) گرم‌ترین روز این ماه از فصل تابستان را تجربه می‌کنند.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha