۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
تولید برق در نیروگاه نکا ۱۳ درصد افزایش یافت
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا:

تولید برق در نیروگاه نکا ۱۳ درصد افزایش یافت

نکا- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا از افزایش ۱۳ درصدی تولید انرژی برق طی سال جاری در نیروگاه نکا خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت مدیریت تولید برق نکا، نورالله ادبی فیروزجایی افزود: تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا در پنج ماه ابتدای امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با اعلام این خبر افزود: در این پنج ماه بیش از ۴ میلیارد و ۳۳۵ میلیون و ۵۴۹ هزار کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تزریق شد.

ادبی فیروزجائی با بیان اینکه در پنج ماه گذشته حدود ۷۱ درصد انرژی تولیدی در واحدهای بخاری و بیش از ۲۹ درصد در بلوک سیکل ترکیبی بدست آمد، گفت: در این مدت حدود ۴۹ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.

وی ادامه داد: در راستای بازتوانی و ارتقاء آمادگی واحدها برای تولید پایدار انرژی در ایام پیک مصرف تابستان، در فصل تعمیرات سال گذشته از مهر ماه تا اوایل خرداد امسال علاوه بر اجرای ۱۴ برنامه تعمیراتی میاندوره ای و نیمه اساسی در همه واحدهای بخار و بلوک سیکل ترکیبی، چند پروژه رفع محدودیت تولید از جمله تعویض لوله های سقف بویلر واحدهای یک و ۲ بخار، لایروبی مداوم حوضچه آرامش و افزایش بازدهی سیستم آبشیرینکن واحدهای بخار نیز انجام شد که در نتیجه پایداری واحدها بطور محسوسی بهبود یافت طوری که در دو ماهه تابستان امسال که همه واحدها پس از انجام تعمیرات در مدار تولید قرار گرفتند، حدود دو میلیارد و ۱۸۵ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در واحدهای نیروگاه نکا تولید شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان به رشد فزاینده مصرف برق کشور با آغاز فصل تابستان و ایجاد گنبد حرارتی در خاورمیانه و از جمله ایران اشاره کرد.

کد خبر: ۳۰۱٬۳۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha