۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
پول های سرگردان بعد از خودرو کجا می‌رود!؟| تلاش شاخص سازها برای حفظ آبروی بورس
بورس در یک نگاه؛

پول های سرگردان بعد از خودرو کجا می‌رود!؟| تلاش شاخص سازها برای حفظ آبروی بورس

امروز با آزاد شدن پول حساب های وکالتی با توجه به عدم تغییر جدی در شرایط اقتصادی و سیاسی در این چند روز می توان گفت پول ها به همان جایی که از آنجا آمده اند بر می گردند.

سمیه شوریابی؛ بازار: دومین روز معاملاتی هفته را در حالی سپری کردیم که اگرچه در ابتدا نمادهای سبزپوش برتری داشتند اما در مقابل فشار فروش نیز محسوس تر از روز گذشته بود و شاخص کل تحت تأثیر مثبت نمادهای فملی، فولاد، شستا و نوری قرار گرفت.

بازار امروز که در ادامه با فشار فروش بیشتری مواجه شد، با برابری تعداد نمادهای سبزپوش و سرخپوش به پایان رسید، بازاری که در نهایت آن شاخص کل ۱۱ هزار واحد رشد کرد و در ارتفاع دو میلیون و ۶۳ هزار واحد متوقف شد، همچنین امروز ارزش معاملات خرد به ۲.۶ همت رسید و حقیقی ها ۲۷۰ میلیارد تومان پول خارج کردند.

لازم به ذکر است امروز پول بلوکه شده برای ثبت نام محصولات ایران خودرو آزاد خواهد شد، سوالی مهم این است که این پول به کدام بازار حرکت می کند، برای پاسخ به این سوال باید ببینیم این پول از کجا به حساب های وکالتی منتقل شده است و آیا بلافاصله به همان مبدا بر می گردد؟

در زمان واریز پول به حساب های وکالتی که حدود دو هفته پیش اتفاق افتاد، اکثر بازارها تحت تأثیر قرار گرفتند، طلا و ارز و حتی تتر کاهشی شد، از صندوق های درآمد ثابت و صندوق های طلا پول خارج شد ولی عمده پول از حساب های بانکی کوتاه مدت (پول) و بلندمدت به حساب های وکالتی سرازیر شدند. در واقع مبدا اصلی این پول ها همان حساب های بانکی بود، همین باعث شد در بازار بین بانکی شاهد تلاطم باشیم و کمی نرخ سود بین بانکی افزایش پیدا کند.

حالا امروز با آزاد شدن پول حساب های وکالتی با توجه به عدم تغییر جدی در شرایط اقتصادی و سیاسی در این چند روز می توان گفت پول ها به همان جایی که از آنجا آمده اند بر می گردند البته شاید بانک های مختلف بتوانند با طرح های جذاب پول آمده را پیش خودشان نگه دارند در هر صورت بعید است تقاضای جدی از این پول وارد بازار ارز، طلا، رمزارز و سهام شود شاید ورودی درآمد ثابت بیشتر از خروجی اش در دو هفته پیش باشد.

گفتنی است امروز نرخ حواله دلار در مرکز مبادله به ۴۵۲۹۵۸ ریال افزایش یافت.

پول های سرگردان بعد از خودرو کجا می‌رود!؟| تلاش شاخص سازها برای حفظ آبروی بورس

کد خبر: ۳۰۱٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha