۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
روند نزولی سکرد با وجود افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان
در سیمان کردستان چه خبر است؟

روند نزولی سکرد با وجود افزایش ۹۰ درصدی قیمت سیمان

سیمان کردستان درحالی مدعی شده که کاهش تولید و درآمد شرکت در نتیجه قطعی برق است که قیمت سیمان ۹۰ درصد افزایش یافته و بیشترین افت آن زمستان ثبت شده است.

بازار؛ گروه بورس: سهمیه بندی برق بیشترین اثر را به شرکت‌های سیمانی داشته است. این شرکت ها نیز به بهانه قطعی برق و کاهش تولید سیمان کمتری در بازار عرضه می کنند. مدیرعامل شرکت سیمان کردستان در نامه ای به بورس اعلام کرده که کاهش سودآوری سکرد به علت قطعی برق بوده، به طوری که عدم مصرف صحیح برق، این شرکت از تاریخ ۲۴ تیرماه به میزان ۲۸ روز قطعی برق داشته است. همچنین تأکید کرده که این قطعی باعث از دست رفتن تولید ۸۰ هزار تن کلینکر و تحت تاثیر قرار گرفتن حدودا ۳۲ میلیارد تومان سود عملیاتی شرکت خواهد شد.

البته شرکت فوق در ۶ ماهه پایانی سال گذشته نیز عملکرد جالبی نداشته و سود خالص و سود عملیاتی آن به ترتیب کاهش ۴۰ و ۲۱ درصدی داشته است. با توجه به وابستگی صنعت سیمان به انرژی الکتریکی طبیعتا قطع شدن این انرژی باعث کاهش تولیدات شرکت های سیمانی و افزایش قیمت سیمان خواهد شد.

کاهش سودآوری سکرد در سال ۱۴۰۳

شرکت سیمان کردستان با نماد سکرد در گزارش ۹ ماهه امسال به ازای هر سهم ۴۵ تومان سود ساخته درحالی که در مدت مشابه سال قبل این شرکت به ازای هر سهم ۷۰ تومان سود ساخته بود.

قیمت سیمان در حال حاضر به بسته ای ۱۷۰ تا ۱۸۰هزار تومان رسیده به گونه ای که در ماه های اخیر افزایش ۹۰ درصدی داشته است. این روند افزایشی مسلما تاثیر بسزایی در قیمت مسکن خواهد داشت. حتی گفته می‌شود که طبق مشاهدات میدانی تعدادی از مشاوران املاک از فسخ قرارداد پیش فروش مسکن های که در یکی دوماه گذشته انجام داده اند ابراز نگرانی کرده اند.

نماد سکرد روی تابلوی معاملات در سه ماهه بازدهی منفی ۸ درصدی و در یک ساله بازدهی منفی ۱۱ درصدی داشته است. روند معاملات شرکت سیمان کردستان درحالی همچنان نزولی است که بیشتر شرکت‌های سیمانی سقف سال ۹۹ را رو به بالا شکسته اند یا اینکه به سقف قبلی نزدیک شده اند.

کد خبر: ۳۰۱٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha