۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
بستر ورود صنعت بلاکچین به حوزه های مختلف فراهم شود
مدیرعامل چینووا:

بستر ورود صنعت بلاکچین به حوزه های مختلف فراهم شود

احسان نوری گفت: حاکمیت باید از ذهن باز استارتاپ ها برای تنظیم گری استفاده کند. صنعت بلاکچین به سرعت در صنایع مختلف قابل استفاده می شود. به طوری که کپی رایت و ... ورود کرده است.

بازار؛ گروه بورس: مدیرعامل چینووا در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر تمام توجه جهانی به ترندها و صنعت بلاکچین است. انتظار می رود در کنار رباتیک و هوش مصنوعی در انقلاب صنعتی پنجم نقش فعالی در تغییر سبک زندگی داشته باشد. به همین دلیل در چند سال اخیر تمرکز خود را روی تکنولوژی بلاکچین تمرکز کرده ام تا شرکت هایی ساخته شود که بتوانند در این حوزه کار کنند.

احسان نوری افزود: بلاکچین ویژگی خاصی همچون شفاف و غیر متمرکز است. این ویژگی ها مورد توجه بسیاری از فعالان صنعتی است. چراکه در شرایط کنونی بسیاری از مشکلاتی که در زندگی اشخاص و حتی حکمرانی در لاکچین قابل حل است. در حال حاضر بلاکچین متمرکز نیست و حکمرانی شرکت ها و کشورها بلاکچین است. به همین دلیل هنوز خیلی جان نیفتاده است. هرچند استفاده از رمزارزها و توکن ها پیشرفت قابل توجهی داشته است. این موضوع می تواند ناشی از شباهت آن با پول است.

او با تاکید بر اینکه در دنیا اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است، تصریح کرد: ایران هم اکنون درگیر رگولاتوری برای استفاده از بلاکچین و توکن هاست. در بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی و حتی امارات متحده عربی توانسته اند جسورانه به این مقوله بپردازند و آماده پذیرش این تغییرات شده اند.

نوری با بیان اینکه اگر ایران دیر بجنبد تکنولوژی این بخش در نهایت ورود خواهد کرد، تصریح کرد: اما اگر خود را با این تکنولوژی پیشگام کنیم؛ می توانیم تنظیم گری خود را داشته باشیم و در جهان تعامل داشته باشیم.

به گفته مدیرعامل چینووا در شرایط کنونی حاکمیت باید از ذهن باز استارتاپ ها برای تنظیم گری استفاده کند. این موضوع منجر می شود صنعت بلاکچین به سرعت در صنایع مختلف قابل استفاده شوند. در شرایط کنونی صنعت بلاکچین در صنعت مالی، صنعت بازی، کپی رایت و ... ورود کرده است. برای نمونه صنعت بلاکچین مانع بروز تقلب در صنایع شده و حتی در زندگی روزمره مردم نقش مثبتی پیدا می کند.

این کارشناس اظهار کرد: متاورس نیز حوزه دیگری است که یکی از پایه های آن صنعت بلاکچین است. امروزه «ان اف تی» ها کاربرد زیادی در صنعت بازی و ... ایفا کرده است. به طوری که هنرمندان به صنعت بازی متصل شده و نقش مهمی در اقتصاد این بخش خواهند داشت.

براساس سخنان نوری در شرایط کنونی استارتاپ ها باید بتوانند محصولات خود را بررسی کنند تا در حل مسائل نقش ایفا کنند. به همین دلیل باید دولت ها باید بستری را برای فعالیت صنعت بلاکچین به ویژه با محوریت استارت آپ ها فراهم کنند.

کد خبر: ۳۰۱٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha