۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷
قوانین بالادستی و سیاست‌های کلی نظام؛ میثاق دولت چهاردهم برای توسعه کشور
وزیر جهادکشاورزی در نخستین نشست شورای معاونین:

قوانین بالادستی و سیاست‌های کلی نظام؛ میثاق دولت چهاردهم برای توسعه کشور

وزیر جهادکشاورزی حرکت براساس قوانین و مقررات را سیاست اجرایی دولت چهاردهم دانست و قوانین بالادستی و سیاست‌های کلی نظام را میثاق دولت برای دستیابی به توسعه و پیشرفت کشور خواند.

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری قزلجه امروز پنجشنبه - یکم شهریور - در جلسه شورای هماهنگی با حضور معاونین و مدیران ستادی و مشارکت وبیناری سازمان جهادکشاورزی استان‌ها که در آستانه هفته دولت برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: با استقرار دولت چهاردهم بستر جدیدی برای حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه فراهم شده است و همان تداوم راه شهدای دولت و خدمت است.

وی با یادآوری شعار دولت چهاردهم مبنی بر رعایت قوانین، اجرای چشم‌انداز و سیاست‌های کلی و قوانین مادر در بخش‌های مختلف کشور گفت: این شعار نویدبخش حرکت براساس قوانین و مصوبات است و از ابداعات خلق‌الساعه و استهلاک امور پیشگیری می‌کند و باعث وفاق ملی می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت غذایی به عنوان یک چالش جهانی گفت: با توجه به محدودیت اراضی مرغوب و قابل کشت، منابع طبیعی از جمله آب و خاک، تغییرات اقلیمی و افزایش دما، راهی جز تامین و حفظ امنیت غذایی از طریق دانش‌بنیان کردن و توسعه عمودی بخش کشاورزی نداریم.

نوری با اشاره به سهم ۹۵ درصدی بخش خصوصی و تشکل‌ها در تولیدات کشاورزی کشور گفت: امسال هم که شعار سال به این موضوع تاکید دارد؛ بنابراین باید پیشگام و پیشقدم در اجرای این شعار باشیم و فضا را برای تشکل‌ها و بخش خصوصی برای حفظ امنیت غذایی کشور آماده کنیم.

مطالبات کشاورزانی که تا پایان شهریور محصول خود را تحویل داده باشند، تسویه خواهد شد

وزیر جهادکشاورزی با اعلام اینکه مطالبات کشاورزانی که تا پایان شهریور محصول خود را تحویل داده باشند، تسویه خواهد شد، گفت: هزینه مابقی گندم های خریداری شده که تا مهر ماه ادامه خواهد داشت نیز به موقع پرداخت می‌شود.

وی به نزدیک بودن سال زراعی جدید و کشت پاییزه اشاره کرد و گفت: باید نهایت تلاش را برای ایجاد شرایط مطلوب و تامین نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز بهره‌برداران را داشته باشیم.

نوری قزلجه در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت اصلاح ساختار اداری وزارتخانه اشاره کرد و گفت: مدیران و مسوولان همواره باید در اجرای تعهدات و وظایف خود دغدغه رعایت سه اصل را داشته باشند؛ نخست مسائل فنی که دربرگیرنده پژوهش، تحقیقات، آموزش و اقدامات به نژادی و به کشاورزی و ... است و نتایج آن در آینده نمایان می‌شود، دوم مسائل جاری و روزمره که نتایج آن در زمان حال بروز می‌کند و می‌تواند باعث پایداری و ثبات بازار شود و سوم، توجه به مسائل پرسنلی و اداری از جمله تامین معیشت و امور رفاهی کارکنان که نتیجه آن می‌شود همکارانی که با عشق و نشاط و انرژی در خدمت ارباب رجوع و بهره‌برداران خواهند بود.

براساس این گزارش؛ در این جلسه روسای مناطق پنجگانه استان‌های قم، مرکزی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و نیز معاونین و روسای سازمان‌های خدمات حمایتی کشاورزی، حفظ نباتات، مکانیزاسیون، آب و خاک، آمار و اطلاعات، موسسه پژوهش‌ها و زراعت درخصوص تمهیدات کشت پاییزه، تامین سوخت، تقویت مکانیزاسیون، رفع قطعی برق چاه های کشاورزی، سنددار کردن اراضی و رفع تداخلات اراضی و ... به طرح مسائل مورد نظر پرداختند.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha