۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
گوگل برای تامین‌مالی اخبار محلی با قانونگذاران کالیفرنیا به توافق رسید

گوگل برای تامین‌مالی اخبار محلی با قانونگذاران کالیفرنیا به توافق رسید

طبق این توافق، گوگل ده‌ها میلیون دلار برای پشتیبانی از اخبار محلی اختصاص خواهد داد و یک «برنامه شتاب‌دهنده» هوش مصنوعی در ایالت توسعه می‌دهد.

به گزارش بازار، گوگل با قانونگذاران کالیفرنیا برای تأمین مالی اخبار محلی در این ایالت به توافق رسید. غول فناوری پیش از این اعتراض خود به یک قانون پیشنهادی را بیان کرده بود که آن را ملزم به پرداخت پول به رسانه‌ها می‌کرد. براساس شرایط قرارداد جدید، گوگل ده‌ها میلیون دلار به صندوقی که از اخبار محلی پشتیبانی می‌کند، کمک خواهد کرد و همچنین یک «برنامه شتاب‌دهنده» هوش مصنوعی در ایالت توسعه خواهد داد.

گوگل همراه با شرکت‌های دیگری از جمله متا، در چند ماه گذشته در حال اعتراض به «قانون حراست از روزنامه‌نگاری» کالیفرنیا بوده است؛ لایحه‌ای که غول‌های فناوری را ملزم می‌کند تا به ناشران کالیفرنیا در ازای لینک‌دادن به وب‌سایت آن‌ها، پول پرداخت کنند. حالا این توافق جدید به اختلاف چند ساله گوگل با قانونگذاران پایان می‌دهد.

غول موتور جستجو به‌شدت با این لایحه که موارد مشابه آن در کانادا و استرالیا تصویب‌شده، مخالفت کرده است.

اوایل سال جاری میلادی، گوگل یک «آزمایش کوتاه مدت» را در کالیفرنیا آغاز کرد که با آن، لینک‌های مربوط به اخبار محلی را برای برخی از کاربران این ایالت حذف می‌کرد. این شرکت همچنین برخی از هزینه‌های خود برای اخبار محلی ایالت را متوقف کرد.

شرایط موجود در توافق گوگل و قانونگذاران کالیفرنیا

طبق توافق جدید، گوگل حداقل ۵۵ میلیون دلار به یک موسسه خیریه عمومی غیرانتفاعی مستقر در مدرسه روزنامه‌نگاری «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی» اختصاص خواهد داد. گوگل همچنین ۵۰ میلیون دلار را در طول پنج سال برای توسعه «برنامه‌های روزنامه‌نگاری» ایالت هزینه می‌کند.

در این قرارداد همچنین به تأمین‌مالی یک برنامه «شتاب‌دهنده ملی نوآوری هوش مصنوعی» اشاره شده است. هرچند جزئیات این برنامه هنوز به‌طور رسمی مشخص نشده است، اما طبق گزارش‌های موجود، غول فناوری «حداقل ۱۷.۵ میلیون دلار» را به این تلاش اختصاص خواهد داد که آزمایش‌های هوش مصنوعی را برای کسب‌وکارهای محلی و سازمان‌های دیگر در دسترس قرار می‌دهد.

کد خبر: ۳۰۰٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha