۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
انعقاد تفاهم نامه ۸هزار میلیاردریالی بخش خصوصی در فرودگاه بین المللی لارستان

انعقاد تفاهم نامه ۸هزار میلیاردریالی بخش خصوصی در فرودگاه بین المللی لارستان

مدیرکل فرودگاه‌ بین‌المللی لارستان از انعقاد تفاهم نامه و جذب سرمایه گذاری هشت هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در توسعه فرودگاه بین المللی این منطقه خبر داد.

به گزارش بازار، محسن رفیعی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: طی جلسات و هماهنگی‌های انجام گرفته فی ما بین اداره کل فرودگاه بین‌المللی لارستان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ، سرمایه گذاری در فرودگاه لارستان مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفته و موفق شدیم که تفاهم نامه سه جانبه ای را فی ما بین با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضای مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مدیرعامل شرکت سرمایه گذار داشته باشیم .

مدیرکل فرودگاه‌ بین المللی لارستان عنوان کرد: در فاز اول این تفاهم نامه سرمایه گذاری هشت هزار میلیاردریال در حوزه خدمات مسافری و گردشگری (هتل فرودگاهی )از سوی شرکت سرمایه گذار در فرودگاه لارستان انجام خواهد شد که اولین طرح سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه صنعت فرودگاهی در لارستان در سالهای اخیر خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت های نماینده لارستان ،خنج ، گراش ،اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : اداره کل فرودگاه بین المللی آیت الله آیت الهی لارستان روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی شاهد رخداد بزرگ در صنعت هوانوردی بود.

به گفته رفیعی مراسم امضا و تبادل تفاهم‌نامه بین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و نیز رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری شرکت فرودگاه‌ها و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران از جمله اقدامات انجام شده نشست روز گذشته در پایتخت بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح فوق و جذب سرمایه گذاران متعدد بخش خصوصی در سایر پروژه ها ی فرودگاهی گامی بلند در راستای افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم عزیز و شریف منطقه برداریم.

فرودگاه بین المللی لارستان پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی و۲۰درصد پروازهای داخلی را تامین می کند و سایت رادار RCAG، که پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در برمی گیرد زیر نظر این فرودگاه قرار دارد.

احداث فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله ۶.۷ ریشتری در این منطقه باز می گردد و هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود که پس از آن با توجه به کسب و کار اکثر مردم منطقه در کشورهای حوزه خلیج فارس این فرودگاه به سرعت مسیر توسعه را طی کرد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار از شهرستان های جنوبی فارس با جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

کد خبر: ۳۰۰٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha