۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
نقش موثر طرح «اخذ مالیات از خانه‌های خالی» در جلوگیری از احتکار مسکن
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

نقش موثر طرح «اخذ مالیات از خانه‌های خالی» در جلوگیری از احتکار مسکن

زارع، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تصویب طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی در اقتصاد کشور بویژه بخش مسکن بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند در تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،  با اشاره به تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: تصویب کلیات این طرح در اقتصاد کشور بویژه بخش مسکن بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند در تعدیل قیمت‌ها در بازار مسکن نقش بسزایی داشته باشد.

وی تاکید کرد: اکنون وضعیت بازار مسکن بسیار رها شده است، به نحوی که مالک چندین واحد مسکونی می‌تواند به قصد سوداگری از عرضه مساکن خود در زمان نیاز جامعه جلوگیری کند تا قیمت‌ها بالاتر رود.

زارع تصریح کرد: در این راستا نمایندگان مجلس امروز کلیات طرحی را در جلسه علنی مصوب کردند که در صورت تصویب نهایی می‌تواند، نقش مهمی در افزایش عرضه مسکن به بازار و کاهش قیمت‌ها و همچنین جلوگیری از احتکار مسکن در جامعه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: به موجب این طرح، ضرایب مربوط به اخذ مالیات از خانه‌های خالی تغییر می‌کند تا بازدارنده باشد. در شرایط کنونی کشور سالانه به یک میلیون واحد آپارتمان جدید نیاز دارد بنابراین براساس این طرح باید حدود دو و نیم میلیون واحد آپارتمان خالی به بازار عرضه شود.

کد خبر: ۳۰٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha