۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵
هوش مصنوعی، کابوس جدید شرکت‌های بزرگ آمریکا

هوش مصنوعی، کابوس جدید شرکت‌های بزرگ آمریکا

نشریه فایننشال تایمز با بررسی گزارش مالی شرکت‌های آمریکایی، هشدار داد که تعداد شرکت‌هایی که در این کشور هوش مصنوعی را تهدیدی برای کسب و کار خود می‌دانند در دو سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.

به گزارش بازار به نقل از راشاتودی، نشریه فایننشال تایمز با بررسی گزارش مالی شرکت‌های آمریکایی، هشدار داد که تعداد شرکت‌هایی که در این کشور هوش مصنوعی را تهدیدی برای کسب و کار خود می‌دانند در دو سال گذشته بیش از پنج برابر شده است.

به گفته این نشریه، بیش از نیمی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا (۵۶ درصد) در آخرین گزارش‌های سالانه خود، هوش مصنوعی را به‌عنوان یک "عامل خطر" ذکر کرده‌اند.

فایننشال تایمز این آمار را بر اساس تحقیقات مؤسسه ارایز اِی‌آی Arize AI، پلتفرمی که داده‌های عمومی شرکت‌های بزرگ را ردیابی می‌کند، منتشر کرده است.

این گزارش همچنین تأکید می‌کند که در سال ۲۰۲۲ نسبت شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را عامل خطرناکی می‌دانستند، تنها ۹ درصد بوده است.

این تحقیق بر روی فهرست فورچون ۵۰۰، متمرکز بود؛ فهرستی که توسط مجله فورچون گردآوری شده است و رتبه‌بندی سالانه ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکایی بر اساس کل درآمد را نشان می‌دهد.

از جمله خطرات هوش مصنوعی که در گزارش‌های مالی ذکر شده است، می‌توان به رقابت بیشتر ناشی از نگرانی در مورد اینکه برخی شرکت‌ها سریع‌تر از سایرین از این فناوری بهره‌برداری خواهند کرد، اشاره کرد.

همچنین مسائل مربوط به شهرت یا عملیاتی ناشی از نگرانی‌های اخلاقی در مورد تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر حقوق بشر، اشتغال و حریم خصوصی نیز در صدر این فهرست قرار دارند.

گروه مخابراتی موتورولا گفت: هوش مصنوعی ممکن است همیشه طبق انتظار عمل نکند و مجموعه داده‌ها ممکن است ناکافی باشد یا حاوی اطلاعات غیرقانونی، مغرضانه، مضر یا توهین‌آمیز باشد که می‌تواند بر درآمد و شهرت یک شرکت تأثیر منفی بگذارد.

بخش رسانه و سرگرمی بیشترین نگرانی را از هوش مصنوعی دارد و بیش از ۹۰ درصد از این شرکت‌ها از جمله نتفلیکس و دیزنی، سیستم‌های هوش مصنوعی در حال رشد سریع را به‌عنوان یک خطر تجاری در نظر می‌گیرند.

کد خبر: ۳۰۰٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha