۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
ورود ۳ داروی «سلول درمانی» به فهرست دارویی کشور

ورود ۳ داروی «سلول درمانی» به فهرست دارویی کشور

سازمان غذا و دارو با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی، سه فرآورده دستروسل، رویین شیت و رویین گرف از دسته محصولات درمانی پیشرفته پزشکی را به فهرست رسمی دارویی کشور افزود.

به گزارش بازار، نازیلا یوسفی، دبیر کارگروه بررسی و تدوین فهرست دارویی ایران از اضافه شدن سه داروی جدید از دسته داروهای سلول درمانی به فهرست رسمی دارویی کشور خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: این داروها، علاوه بر داشتن تاییدیه‌های معتبر بین‌المللی، دارای مزیت درمانی برای نظام سلامت ایران بوده و با قیمتی مناسب به نظام دارویی کشور پیشنهاد می‌شوند.

یوسفی از این اقدام به عنوان آغاز فصلی نو از تنظیم‌گری سازمان غذا و دارو درخصوص درمان‌های نوین سلول، بافت و ژن درمانی یاد کرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، سه فرآورده دستروسل؛ متعلق به یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان و رویین شیت و رویین گرف؛ متعلق به یکی از شرکت‌های فناور - از دسته محصولات درمانی پیشرفته پزشکی (ATMPs) هستند. این فرآورده‌ها مشتمل بر سلول‌های مزانشیمی آلوژن مشتق از جفت و پرده‌های جنینی برای بیماری GvHD، ورقه اپیدرمی سلول‌های کراتینوسیت آلوژن جهت ترمیم سوختگی و جایگزین پوستی دولایه سلول‌های کراتینوسیت و فیبروبلاست آلوژن بر روی بستر کلاژنی به منظور درمان زخم‌های مزمن هستند.

کد خبر: ۳۰۰٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha