۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸
کل برق مورد نیاز صنایع استان تامین نمی‌شود
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی فارس:

کل برق مورد نیاز صنایع استان تامین نمی‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در حال حاضر این شرکت قادر است برق واحدهای نیازمند زیر یک مگاوات برق را تامین کند اما کل برق مورد نیاز برای سه هزار و ۵۰۴ واحد بهره‌بردار استان ۶۰ مگاوات است.

به گزارش بازار، مسعود عظیمی سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: پایه و اساس اقتصاد ایران بر مبنای سه حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات تشکیل شده، این در حالیست که بخش ارزش افزوده هر یک از این حوزه‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: اگرچه در استان پهناور فارس سهم عمده اشتغال مربوط به حوزه کشاورزی است اما ارزش افزوده به ترتیب مربوط به حوزه خدمات، صنعت و سپس کشاورزی است.

عظیمی گفت: توسعه صنعت در استان فارس باید بر مبنای اصل مهم محیط زیست باشد،در حال حاضر برای توسعه صنعت فارس راهی جز فعال شدن واحدهای کوچک و متوسط وجود ندارد و به منظور تحقق این مهم هم باید زیرساخت کافی فراهم شود.

وی نبود زیرساخت کافی در صنعت استان فارس را از معضلات این استان دانست و افزود: اولین و مهمترین زیرساخت، برق است و آب و گاز نیز از دیگر زیرساخت‌ها هستند اما در حال حاضر مشکلاتی در تامین این زیرساخت‌ها وجود دارد.

عظیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۹ واحد صنعتی تعطیل در استان وجود دارد، ائامه داد: اگر زیرساخت‌ها تأمین نشود، توسعه صنعت با مشکل رو به رو خواهد شد.

او اختلاف شرکا، نداشتن مدیریت جامع و نداشتن شبکه را از مهمترین علل تعطیلی واحدها در استان فارس قلمداد کرد و گفت: برنامه‌ای جامع در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تهیه شده .

عظیمی بیان کرد"جذب سرمایه‌گذار در شیراز اهمیت بسیاری دارد اما این کلانشهر نیاز به سرمایه گذاری دارد که محیط زیست و فضای این کلانشهر را حفظ کند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس محدودیت در خصوص استقرار صنایع آب ‌بر در نواحی و مناطق صنعتی استان وجود دارد و در شهرک‌های صنعتی تنها واحدهایی که کمتر و یا مساوی ۲۵ مترمکعب در روز آب مصرف می‌کنند، امکان فعالیت دارند.

کد خبر: ۳۰۰٬۴۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha