دعوای تیم همستر کامبت بر سر چیست؟

دعوای تیم همستر کامبت بر سر چیست؟

از روزهای قبل گزارش‌ها و شایعات زیادی درباره دعوای بنیانگذاران همستر کامبت پخش شده و کاربران این بازی تلگرامی را نگران کرده است.

به گزارش بازار، توسعه‌دهندگان همستر کامبت همواره تلاش کرده‌اند هویت خود را پنهان نگه دارند. با این حال طبق گزارش‌های موجود یک کارآفرین روسی به اسم ادوارد گورینوویچ (Eduard Gurinovich) در راه‌اندازی این بازی دخیل بوده‌ است.

این گزارش‌ها ادعا می‌کنند که گورینوویچ از سال ۲۰۲۰ با شرکت AD.RU همکاری می‌کرد تا پروژه‌ای به اسم Arenum را راه‌اندازی کند. علاوه بر این به نظر می‌رسد که بازی همستر کامبت هم از طریق زیر ساخت‌های پروژه Arenum راه‌اندازی شده‌ است.

وب سایت Lenta.ru ادعا کرده است که علی‌رغم موفقیت همستر کامبت و درآمد چند میلیون دلاری آن، سرمایه‌گذاران Arenum ظاهراً هیچ سودی دریافت نکردند. علاوه بر این از ماه ژوئن (خرداد) گورینوویچ از آرنوم فاصله گرفته‌ و ادعا کرده‌ که همستر کامبت هیچ وابستگی به این شرکت ندارد. به نظر می‌رسد همین مسائل بحث‌های زیادی را در این پروژه ایجاد کرده است.

آنتون گورشکوف (Anton Gorshkov)، مدیرعامل شرکت AD.RU، ادعا می‌کند که AD.RU بیش از چهار سال در این پروژه مشارکت داشته و هم از نظر مالی از آن حمایت کرده و هم در توسعه مکانیسم بازی آن مشارکت داشته‌ است. گورشکوف ادعا می‌کند که گورینوویچ در ابتدا به سرمایه‌گذاران از بازده آن اطمینان می‌داده‌، اما سپس هر گونه ارتباط بین این دو پروژه را رد کرده است.

دعوا با اینفلوئنسرها و آینده همستر کامبت

علاوه بر این به نظر می‌رسد بین گورینوویچ و اینفلوئنسرها هم مشکلی پیش آمده‌ است. یکی از این اینفلوئنسرها نیکیتا آنوفریف (Nikita Anufriev) است. او یک یوتیوبر خیلی معروف است و حتی با بنیانگذاران نات کوین هم مصاحبه کرده است.

در هر صورت به نظر می‌رسد او در ازای سهام ۲۵ درصدیِ همستر کامبت، با این پروژه همکاری کرده است. طبق ادعاهای موجود آنوفریف در جذب سرمایه جدید و همکاری اینفلوئنسرهای دیگر با همستر کامبت، به شدت موثر بوده‌ است. با این حال وقتی که متوجه می‌شود گورینوویچ برای راه‌اندازی توکن همستر کامبت تلاش زیادی نمی‌کند؛ تصمیم می‌گیرد از این پروژه خارج شود. دعوای بین این دو زمانی آغاز می‌شود که گورینوویچ از پرداخت سهام آنوفریف سر باز می‌زند.

نتیجه این بحث‌ها هنوز به طور کامل مشخص نشده‌ و ممکن است به دادگاه هم کشیده شود. در هر صورت چیزی که مشخص است این است که این اتفاقات راه‌اندازی و عرضه توکن HMSTR را بیش از پیش به تعویق می‌اندازد. این شایعات مخصوصاً زمانی تقویت شد که بنیانگذار پروژه Simple اعلام کرد:

«همستر کامبت مرده است.

بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر منتظر هستند تا توکن همستر کامبت لیست شود، اما این پروژه به دلیل درگیری داخلی از مسیر اصلی خود خارج شده است. بنیانگذار همستر کامبت یعنی ادوارد گورینوویچ به سرمایه‌گذاران آن قول داده بود ۱۸.۶ درصد سود بدهد، اما حالا همه چیز را انکار می‌کند. سرمایه‌گذاران در حال آماده‌سازی پرونده‌های حقوقی خود هستند و به همین خاطر لیست شدن توکن همستر کامبت لغو شده است.

به نظر می‌رسد این پروژه پر از کلاهبرداری، قول‌های شکسته‌شده‌، فریب و سرمایه‌های دزدیده‌شده است.»

دعوای تیم همستر کامبت بر سر چیست؟

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که هیچ یک از این گزارش‌ها هنوز به طور کامل تایید نشده و بنیانگذار پروژه Simple هم مدرکی برای اثبات ادعاهای جسورانه خود ارائه نکرده است.

کد خبر: ۳۰۰٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha