۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی شرکت فرودگاه ها| رابطه موجر و مستاجر در فرودگاه ها تمام می شود
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد

درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی شرکت فرودگاه ها| رابطه موجر و مستاجر در فرودگاه ها تمام می شود

نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه رابطه موجر و مستاجر در فرودگاه ها به رابطه مشارکتی تبدیل می‌شود گفت: اینترنت اشیا به زودی در فرودگاه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

بازار؛ گروه راه و مسکن: رضا نخجوانی در مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه مابین شرکت فرودگاه‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنعت فرودگاهی و رونمایی از اطلس سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌های ایران گفت: گام اول در واگذاری فرودگاه ها مشارکت بخش خصوصی است که سند جامع هوشمندسازی فرودگاه‌ها می تواند بستر این کار را فراهم کند.

وی ادامه داد: در فرودگاههای نسل ۳ و ۴ مردم از راه دور نیازها از جمله بلیت، شماره صندلی، پارکینگ و... را شناسایی کرده و نسبت به خریداری آنها اقدام می کنند. زیرساخت این کار اینترنت اشیا است که به زودی قرارداد آن امضا می شود. همچنین زیرساخت مالی این برنامه کاملا فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه رابطه موجر و مستاجر کنونی در فرودگاه ها به رابطه مشارکتی تبدیل خواهد شد، افزود: امیدواریم این اقدام به نتیجه منتج شود. اسنادی که امروز امضا می شود، تفاهمنامه است که در مرحله بعدی پس از تکمیل مذاکرات تجاری به قرارداد تجاری و اجرایی تبدیل خواهد شد.

نخجوانی خاطرنشان کرد: در فرودگاه‌های نسل و سه و چهار مردم از راه دور اقدام به خرید خدمات فرودگاهی می‌کنند. اینترنت اشیا به زودی منتج به قرارداد می‌شود، زیرساخت مالی آن با همکاری یک شرکت تابعه بانک سپه مشخص شده و رابطه موجر و مستاجر به رابطه مشارکتی ارتقا می‌یابد و سرانجام در قالب یک اپلیکیشن مورد استفاده عمومی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی یادآور شد: برای سرمایه گذاری در فرودگاه‌ها، سودآوری فرودگاه‌ها در اولویت سرمایه گذاران قرار دارد. لذا برای سرمایه گذاری مناسب، بخش خصوصی می‌تواند برنامه‌های اقتصادی خود را با میزان سرمایه و سود حاصل آن تطبیق دهد.

شرکت فرودگاه‌ها درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی داشته است و اگر بتوانیم سرمایه گذاری ۱۸ همتی در فرودگاه‌ها را محقق کنیم، درآمدهای شرکت از درآمد فعالیتهای هوانوردی بیشتر خواهد شد

همچنین علی عبدی معاون امور برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی در این مراسم گفت: شرکت فرودگاه‌ها درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی داشته است و اگر بتوانیم سرمایه گذاری ۱۸ همتی در فرودگاه‌ها را محقق کنیم، درآمدهای شرکت از درآمد فعالیتهای هوانوردی بیشتر خواهد شد.

وی افزود: در زمان حاضر ۹۳ درصد درآمدهای شرکت فرودگاه مربوط به درآمدهای هوانوردی و کمتر از ۷ درصد درآمد غیر هوانوردی است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ فرصت سرمایه گذاری به ارزش ۱۸۰ همت در شرکت فرودگاه‌ها شناسایی شده است.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha