۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
سامانه «رستا» در کشور راه‌اندازی می‌شود| به‌روزرسانی روش‌های نظارت لازم است
قائم‌مقام وزیر صمت:

سامانه «رستا» در کشور راه‌اندازی می‌شود| به‌روزرسانی روش‌های نظارت لازم است

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی بر لزوم به‌روزرسازی روش‌های نظارت بر کالاها تاکید کرد و گفت: با ارتقای سامانه ۱۲۴به‌زودی نظارت مردمی و سیستمی جایگزین نظارت تلفنی می‌شود.

به گزارش بازار، سید مهدی فرحی امروز (۲۴ مرداد ماه) در سفر یک روزه به سمنان و در جمع فعالان اقتصادی، روسای اتاق اصناف استان و روسای اتحادیه‌های صنفی استان، با اشاره به وجود سه میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی در کشور، اظهار کرد: حدود یک درصد کل واحدهای کسب کل کشور در استان سمنان است.

وی با اشاره به لزوم به‌روز کردن روش‌های نظارت بر کالاها، گفت: نظارت‌های چشمی، دستی و انسانی دیگر کارآیی لازم را ندارد و باید با پیش رفتن به سمت سیستمی و شبکه‌های مجازی به‌گونه‌ای شود که هر جا تخلفی دیده شد، مردم بتوانند به‌صورت پیام، صوت و عکس، موارد را گزارش دهند.

او از ارتقای سامانه ۱۲۴ در آینده نزدیک خبر داد و افزود: طبق ارزیابی‌های انجام‌شده این سامانه برای ۶۰ درصد مردم شناخته شده است که با ارتقای آن و نصب یک اپلیکیشن روی گوشی می‌توان از طریق نوشتاری، شنیداری و تصویری نظارت‌های مردمی را پای کار آورد.

قائم‌مقام وزیر صمت از راه‌اندازی سامانه «رستا» برای تسهیل در توزیع کالاها در سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در این سامانه که تاکنون فقط برای توزیع لاستیک بود، در گام‌های بعدی کالاهایی مانند روغن موتور و دیگر کالاهای اساسی مردم توزیع می‌شود.

وی از تولید، واردات، صادرات، توزیع، نظارت و تعزیرات به‌عنوان شش حلقه ارزش‌ساز تنظیم بازار یاد و اظهار کرد: زنجیره تولید مرتبط با صنایع است، در زنجیره واردات و صادرات باید کالاهای مورد نیاز مردم وارد شود و کالاهای اضافه با هدف پیشگیری از مخدوش شدن تولید صادر شود.

او ادامه داد: در حلقه توزیع که بسیار مهم است باید مکانیزم‌های توزیع کالا اصلاح شود که در این زنجیره با بهره‌گیری از روش‌های توزیع کالا در پنج کشور مختلف، راهکارهای مناسبی احصا و در قزوین با موفقیت انجام شده است و به‌زودی با قرار گرفتن در سامانه «رستا» برای کل کشور اجرایی می‌شود.

فرحی بیان کرد: در زنجیره نظارت و بازرسی باید روش‌های سنتی و غیرکارآمد که گاهی در آن آفت‌هایی نیز دیده می‌شود، کنار گذاشته شود و در زنجیره تعزیرات نیز با انجام همه کارها باید قدرت حاکمه‌ای وجود داشته باشد تا با تخطی‌کنندگان و متخلفان برخورد کند که همه این موارد با ارتقای سیستم‌های موجود به اینترنت و اینترانت و اپلیکیشن‌های پیشرفته در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، بازدید از برخی شرکت‌ها، نشست با فعالان اقتصادی و شرکت در جلسه شورای اداری صمت استان از برنامه‌های سفر یک روزه قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی به استان سمنان بود.

کد خبر: ۲۹۹٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha