۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
سامانه ۱۲۴ ارتقا می یابد | اجرای «طرح رستا» در کشور
قائم مقام وزیر صمت:

سامانه ۱۲۴ ارتقا می یابد | اجرای «طرح رستا» در کشور

سمنان- قائم مقام وزیر صمت از ارتقای سامانه ۱۲۴ با هدف ارتقای خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از بروز تخلفات در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید مهدی فرحی ظهر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی، روسای اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی سمنان به میزبانی اداره کل صمت از ارتقا سامانه ۱۲۴ در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: ارتقای نظارت ها هدف از این طرح است.

وی افزود: طبق ارزیابی های انجام شده این سامانه برای ۶۰ درصد از مردم شناخته است که با ارتقاء آن و نصب یک اپلیکیشن بر روی گوشی، می توان از طریق نوشتاری، شنیداری و تصویری نظارت های مردمی را پای کار آورد.

قائم مقام وزیر صمت همچنین از راه اندازی سامانه «رستا» برای تسهیل در توزیع کالاها در سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این سامانه که تاکنون فقط برای توزیع لاستیک بود در گام های بعدی کالاهایی مانند: روغن موتور و دیگر کالاهای اساسی مردم نیز توزیع می شود.

فرحی از تولید، واردات،صادرات،توزیع، نظارت و تعزیرات به عنوان ۶ حلقه ارزش ساز تنظیم بازار یاد کردو اظهار کرد: زنجیره تولید مرتبط با صنایع است؛در زنجیره واردات و صادرات باید کالاهای مورد نیاز مردم وارد شود و کالاهای اضافه به منظور پیشگیری از مخدوش شدن تولید، صادر شود.

وی افزود: در حلقه توزیع که بسیار مهم است باید مکانیزم های توزیع کالا اصلاح شود که در این زنجیره با بهره گیری از روشهای کالا در ۵ کشور مختلف، راهکارهای مناسبی احصاء شده که در قزوین با موفقیت انجام شده و به زودی با قرار گرفتن در سامانه" رستا" برای کل کشور، اجرایی می شود.

قائم مقام وزیر صمت در خاتمه با اشاره به وجود سه میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی در کشور، بیان کرد: از این تعداد حدود یک درصد از واحدهای کسب کل کشور در استان سمنان است.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha