۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
نانوایی های استان حق افزایش قیمت نان را ندارند
مدیرکل غله کرمان:

نانوایی های استان حق افزایش قیمت نان را ندارند

کرمان- ماهری، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان گفت: نانوایی‌ها تا زمان اخذ مجوزهای لازم و تصویب قیمت تهایی نان حق افزایش قیمت نان را ندارند.

داریوش ماهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این مطلب که استان کرمان در سال گذشته رکورد خرید گندم را زده و امسال نیز در خرید گندم نزدیک به رکورد سال گذشته هستیم افزود: کرمان به عنوان اولین استانی که خرید گندم را در سال جاری شروع کرده است؛ تا کنون موفق به خرید۱۷۲ هزار و ۸۰۰ تن گندم در جنوب استان شده است.

وی ادامه داد: البته میزان خرید گندم در شمال استان در حدود ۶۹ هزار تن است و ضمن اینکه روند خرید هنوز ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان در ادامه افزود: از مجموع ۴ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان گندم خریداری شده در استان، تاکنون ۴ هزار و ۳۶ هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

ماهری در خصوص قیمت نان گفت: با توجه به یارانه نان و تامین بخشی از هزینه های نانوایان توسط دولت از سال ۱۴۰۰ افزایش قیمت نان نداشته ایم؛ اما همواره نانوایان درخواست تامین هزینه های بیشتری را داشته اند که این امر در کیفیت نان نیز تاثیر گذار است.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به مجوز وزارت کشور مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان؛ طبق جلسات برگزار شده، افزایش قیمتی بین ۲۲ الی ۲۵ درصد برای نان در سطح استان در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه نانوایی‌ها تا زمان اخذ مجوزهای لازم و تصویب قیمت نهایی نان حق افزایش قیمت نان را ندارند، افزود: هر واحد نانوایی موظف است نرخ نامه و تلفن رسیدگی به شکایات را در معرض دید مشتریان قرار دهد.

در انتها ماهری از برگزاری جشنواره ملی نان در مهر ماه خبر داد.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha