۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
اعطای صلاحیت حرفه ای اجرای پوشش های حفاظت در برابر آتش
پس از حادثه پلاسکو با حمایت چند وزارتخانه انجام شد؛

اعطای صلاحیت حرفه ای اجرای پوشش های حفاظت در برابر آتش

اولین شرکت های دارای صلاحیت برای اجرای پوشش های حفاظت در برابر آتش کشور معرفی شدند.

بازار؛ گروه صنعت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در ساخت سازه های ایمن باید مورد توجه قرار گیرد، پوشش های حفاظت در برابر آتش است. در سال های گذشته این مواد به طور کامل از خارج کشور وارد می شد و شرکت های ایرانی اجرای این پوشش ها را در پروژه های مختلف انجام می دادند، اما خوشبختانه با توجه به تلاش متخصصین داخلی در تولید مواد مورد نیاز برای پوشش های حفاظت در برابر آتش در کشور خودکفا شده و آمادگی و شرایط صادرات به کشورهای مختلف به دست آمده است.
پس از حادثه پلاسکو، فعالیت های صنفی و تخصصی این گروه از شرکت ها توسعه یافته است و نهادهای مرتبط نیز در این خصوص برنامه های متعددی را به اجرا گذاشته اند. انجمن صنفی حفاظت در برابر آتش، با توجه به اینکه یکی از مهمترین بخش های ایمن سازی سازه ها، اجرای این پوشش هاست، طی بیش از سه سال گذشته تلاش کرد تا در خصوص ساماندهی و معرفی شرکت های دارای صلاحیت برای اجرای پوشش های حفاظت در برابر آتش اقدام نماید و در این راستا و همزمان با سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار که روز 22 و 23 مردادماه 1403، در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی و با حضور و سخنرانی دکتر محمد مهدی نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دکتر حسین سلاح ورزی، رئیس سازمان ملی کارآفرینی ایران و همچنین دکتر ابراهیم بازیان، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی کشور و با استقبال قابل توجه اساتید و مدیران برجسته کشور برگزار گردید. شش شرکت را به عنوان اولین شرکت های دارای صلاحیت حرفه ای اجرای پوشش های حفاظت در برابر آتش در کشور معرفی کرد.
در این رویداد که با حضور سازمان ها و نهادهای مرتبط از شرکت ها، نهادها و انجمن های متعدد کشور برگزار گردید، اولین سری گواهی صلاحیت حرفه ای اجرای پوشش های حفاظت در برابر آتش به شرکت آتش پاد سازه ایرانیان، گروه مهندسی بتا، شرکت پادناهور، شرکت تدبیر بنای آرین، شرکت سازه های مقاوم ایرانیان (سما) و شرکت نفتاب اعطا شد.
این گواهینامه بر اساس بررسی های انجمن صنفی حفاظت در برابر آتش از تاریخ دریافت به مدت دو سال دارای اعتبار است و پس از آن در صورتی که شرایط شرکت متقاضی کماکان شاخص های کمیته فنی انجمن را دارا باشد، تمدید خواهد شد و لازم به ذکر است از نظر انجمن حفاظت در برابر آتش، این شرکت ها دارای صلاحیت حرفه ای به منظور اجرای پوشش های حفاظت در برابر آتش می باشند.

کد خبر: ۲۹۹٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha